TVP w Cannes: promuje „Bodo” i dealuje z BBC
Serial „Bodo” jest flagową produkcją, która TVP prezentuje innym nadawcom podczas tegorocznych targów MIPTV w Cannes. Imprezą jest też okazją do sfinalizowania umowy Telewizji Polskiej z brytyjską BBC na koprodukcję aż siedmiu seriali.
Emitowany od marca br. serial historyczny „Bodo” (opowiadający o przedwojennym aktorze Eugeniuszu Bodo) został zaprezentowany podczas konkursu MIPDrama Screenings na targach MIPTV w Cannes w gronie 12 produkcji wybranych z ponad setki seriali przez międzynarodowe jury konkursu. Główna nagroda w nim przypadła co prawda belgijskiej produkcji „Public Enemy”, ale TVP podkreśla, że już sama obecność „Bodo” w tak prestiżowym konkursie jest sukcesem.
- Serial został zamówiony przez poprzednie kierownictwo TVP1. Ja mogłem jedynie przyczynić się do jego właściwego wypromowania. Przykład ten pokazuje, że warto inwestować w wysokiej jakości kontent i myśleć o tym, że w długim terminie ta inwestycja może się opłacić - mówi Jan Pawlicki, dyrektor TVP1, który jest jednym z członków ekipy TVP w Cannes. Na jej czele stoi prezes telewizji publicznej Jacek Kurski.
TVP liczy, że dobre przyjęcie „Bodo” przełoży się na wiele umów sprzedaży historycznej produkcji stacjom zagranicznych. Na razie serial w Polsce radzi sobie jednak poniżej oczekiwań. Pierwsze trzy odcinki obejrzało w Jedynce średnio 3,5 mln widzów, a piąty zgromadził już przed telewizorami 3 mln osób.
W ekipie TVP, która poleciała na targi, znalazł się też Maciej Chmiel, dyrektor TVP2. Uczestniczył on w Cannes w panelu dotyczącym seriali. Mówił tam o nadawanych w Dwójce produkcjach „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, które są lokomotywami ratingowymi TVP2 od kilkunastu lat.
Właśnie zaczął się pokaz #Bodo w Cannes #MipDramaScreenings #MipTV2016 #TVP1 pic.twitter.com/iF0AnEwsZY
— Jan Pawlicki (@Jan_Pawlicki) 3 kwietnia 2016
Wizyta ekipy Jacka Kurskiego w Cannes jest też okazją do sfinalizowania umowy o współpracy Telewizji Polskiej z BBC Worldwide Channels. Przedstawiciele TVP z szefami komercyjnego ramienia brytyjskiego nadawcy rozmawiali już podczas targów BBC Worldwide Showcase, które odbyły się pod koniec lutego br. w Liverpoolu.
TVP liczy na pomoc BBC w przygotowaniu nowych formatów. Planuje też z brytyjską spółką koprodukcję aż sześciu miniseriali oraz serialu kryminalnego. Produkcje te mają opowiadać o Polakach, którzy zapisali się w światowej historii i trafią na anteny TVP1 i TVP2. Telewizja Polska na razie nie potwierdziła nam oficjalnie, że już sfinalizowano umowę z BBC.
Przypomnijmy, że koprodukcje BBC i TVP to nie żadna nowość. Już za czasów prezesury Juliusza Brauna Telewizja Polska zrealizowała z brytyjskim nadawcą dwa seriale: „Szpiedzy wojny” (dramat wojenny o czasach II wojny światowej, oparty na powieści Alana Fursta o tym samym tytule) i „Dzwony wojny” (także serial wojenny, ale o czasach I wojny światowej). Pierwszy z tych seriali, emitowany w TVP1 zimą 2013 roku, miał średnio 2,68 mln widzów, a drugi, nadawany jesienią 2014 roku, przyciągnął przed ekrany przeciętnie 1,66 mln oglądających (wszystkie dane Nielsen Audience Measurement).
53. targi MIPTV w Cannes odbywają się w dniach 4-7 kwietnia br. Na imprezie pojawili się przedstawiciele firm producenckich i stacji telewizyjnych z całego świata.
Dołącz do dyskusji: TVP w Cannes: promuje „Bodo” i dealuje z BBC