TVP Info najczęściej wspominanym i publikującym kontem na polskim Twitterze, TVN24 ma najwięcej obserwatorów (raport)
Z konta TVP Info wysłano w ubiegłym roku najwięcej tweetów na polskim Twitterze – niemal 40 tys. Profil stacji był również najczęściej wzmiankowanym we wpisach innych użytkowników serwisu. Profil TVN24 jest z kolei największym na polskim Twitterze pod względem liczby obserwatorów - wynika z danych firmy monitorującej internet Sotrender.
Z najnowszego opracowania Sotrendera, dotyczącego aktywności na polskim Twitterze w roku 2017 wynika, że najaktywniejszym profilem pod względem liczby opublikowanych wpisów jest TVP Info - wysłano ich prawie 40 tys. W pierwszej trójce znalazły się także konta Radia Maryja (ponad 30,5 tys. wpisów) oraz „Rzeczpospolitej” (ponad 29 tys.).
Konto TVP info było także najczęściej wspominanym przez innych użytkowników. W ubiegłym roku kanał informacyjny publicznego nadawcy był wzmiankowany ponad 613 tys. razy. Na dalszych miejscach znalazły się profile polityczne – Prawa i Sprawiedliwości (536,2 tys. wzmianek), prezydenta Andrzeja Dudy (339,8 tys. wzmianek), Platformy Obywatelskiej (330,7 tys. wzmianek) oraz Ryszarda Petru (ponad 278 tys. wzmianek).
Pod względem liczby obserwatorów największym polskim profilem w 2017 był TVN24 (ponad 1,35 mln), wyprzedzając MTV (1,03 mln) oraz Roberta Lewandowskiego (1,02 mln). W pierwszej dziesiątce media reprezentują profile tygodnika Newsweek Polska (miejsce ósme, 890,7 tys. obserwatorów) oraz jego redaktora naczelnego, Tomasza Lisa (miejsce dziesiąte, 833,8 tys. obserwatorów).
W ubiegłym roku najszybciej rosnące konto na Twitterze miał prezydent Andrzej Duda, którego zaczęło obserwować ponad 312,4 tys. nowych użytkowników. Niemal 311 tys. nowych obserwatorów przybyło w serwisie Robertowi Lewandowskiemu, a 264 tys. - byłemu premierowi Donaldowi Tuskowi.
Najbardziej angażujący profil na polskim Twitterze należy do Tomasza Lisa – jego wpisy zebrały ponad 2,28 mln aktywności użytkowników. Kolejne miejsca należą do TVP Info (2,04 mln aktywności), Prawa i Sprawiedliwości (1,56 mln), Krzysztofa Stanowskiego (1,49 mln) oraz Rafała A. Ziemkiewicza (1,26 mln).
Najpopularniejsze hasztagi używane na polskim Twitterze powiązane są z profilami mediów – na pierwszym miejscu znalazło się hasło #wieszwiecej, stosowane w komunikacji na profilu TVP Info. W ubiegłym roku użyto go 20 496 razy. Ponad 19 tys. razy użyto hasztagu #TOKFM, a ponad 6,5 tys. #PR24. Pierwszą piątkę uzupełniają hasła #PiS oraz #travel.
Najpopularniejszym tweetem w ubiegłym roku wśród polskich użytkowników był wpis Andrzeja Dudy dementujący fake newsa, jakoby żona prezydenta nie podała ręki Donaldowi Trumpowi w czasie jego wizyty w Polsce. Tweet został polubiony 91 tys. razy i podany dalej ponad 43 tys. razy. Miejsce drugie to wpis firmy CD Projekt RED, który zebrał ponad 52 tys. polubień i 25 tys. retweetów. Dużą popularnością cieszyły się także wpisy Roberta Lewandowskiego, Donalda Tuska czy Beaty Szydło.
Dołącz do dyskusji: TVP Info najczęściej wspominanym i publikującym kontem na polskim Twitterze, TVN24 ma najwięcej obserwatorów (raport)
PS. To był wpis ironiczny, gdyby ktoś się nie połapał ;)
Tyle w temacie!
Telewizja publiczna wypełnia misję (w liczbie pojedynczej), a nie misje (w liczbie mnogiej).
Nie mówiąc już o tym, że informacje w TVP Info nie są subiektywne, tylko obiektywne, czyli prawdziwe.
Hahahahaha, lewacki podszywacz znowu się zbłaźni i skompromitował, a ja triumfuję i trwam!