Tweety mające powyżej 140 znaków notują więcej udostępnień i polubień
Treści zawierające od 140 do 280 znaków na Twitterze angażują odbiorców bardziej niż krótsze wpisy. Dłuższe tweety są dwukrotnie chętniej udostępniane w serwisie, zyskują też o 20 procent więcej polubień.
Nowe zasady zwiększające limit na Twitterze do 280 znaków zostały wprowadzone na stałe na początku listopada br.
Firma SocialFlow udostępniająca ponad 300 wydawcom narzędzie do publikowania treści w internecie postanowiła sprawdzić w jaki sposób szersza swoboda wypowiedzi na Twitterze wpłynęła na zachowania użytkowników serwisu. Analizie poddano kilkadziesiąt tysięcy wpisów opublikowanych pomiędzy 29 listopada a 6 grudnia br.
Według badań pojawienie się tweetów złożonych z większej liczby znaków w niewielkim stopniu wpływa na kliknięcia użytkowników w porównaniu z wpisami zawierającymi do 140 znaków.
Nieco inaczej sytuacja wygląda po stronie innych reakcji internautów na bardziej obszerne tweety. Wpisy składające się z ponad 140 znaków były udostępniane przez 26,5 proc. użytkowników, podczas gdy te zawierające mniej znaków przekazało dalej ponad 13,7 proc. internautów.
Treści złożone ze 141 – 280 znaków zostały w badanym okresie polubione przez z górą 50,2 proc. użytkowników, natomiast tweety napisane z użyciem mniej niż 140 znaków polubiło ponad 29,9 proc. użytkowników.
W III kwartale tego roku Twitter zanotował 21 mln dol. straty i 590 mln dol. przychodu, obecnie serwis ma 330 mln aktywnych użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Tweety mające powyżej 140 znaków notują więcej udostępnień i polubień