TVN Turbo i TVN Style liderami, TLC z największym wzrostem
Największy wzrost widowni wśród kanałów lifestylowych w październiku br. zanotowała nowa stacja TLC, powstała z przekształcenia Discovery Travel & Living. Natomiast liderami rankingu były jak zwykle kanały TVN Turbo i TVN Style.
Będący na pierwszym miejscu zestawienia męski kanał TVN Turbo miał w październiku br. udział na poziomie 0,39 proc. po wzroście o 13,2 proc. Drugą pozycję zajął kierowany do pań kanał TVN Style z udziałem wynoszącym 0,36 proc., notując wzrost o 0,3 proc.
Dalej w rankingu znalazły się stacje lifestylowe Polsatu, które we wrześniu br. poszerzyły zasięg o platformę Cyfra+. Udział skierowanego do panów Polsat Play wzrósł o 38,6 proc. do 0,21 proc. Natomiast wynik kobiecego Polsat Cafe skoczył o 103,1 proc. do 0,20 proc.
Jeszcze większy wzrost oglądalności zanotował kanał rozrywkowy dla kobiet TLC powstały w październiku br. po rebrandingu stacji Discovery Travel & Living (więcej na ten temat) Jego udział w rynku wyniósł 0,17 proc. po wzroście aż o 119,7 proc. Trzeba też dodać, że stacja ta pod koniec czerwca br. poszerzyła zasięg o platformę Cyfrowy Polsat.
Liderem spadku była z kolei modowa stacja Fashion, zajmująca przedostatnią lokatę w zestawieniu. Jej udział zmalał o 67,6 proc.
Wszyscy 4+ | ||||
październik | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN_Turbo | 21 060 | 0,341 | 23 531 | 0,386 |
TVN_Style | 22 272 | 0,361 | 22 098 | 0,362 |
Polsat Play | 9 447 | 0,153 | 12 919 | 0,212 |
Polsat Cafe | 5 901 | 0,096 | 11 890 | 0,195 |
TLC | 4 664 | 0,076 | 10 186 | 0,167 |
Zone Club | 8 879 | 0,144 | 5 014 | 0,082 |
kuchnia.tv | 2 884 | 0,047 | 2 919 | 0,048 |
BBC Lifestyle | 4 529 | 0,073 | 2 354 | 0,039 |
Fashion | 2 313 | 0,037 | 725 | 0,012 |
Domo | 1 684 | 0,027 | 606 | 0,010 |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych był także kanał TVN Turbo, który w zeszłym miesiącu miał 0,64 proc. udziału i zanotował wzrost o 11,8 proc. Na drugim miejscu uplasowała się telewizja TVN Style (0,52 proc. udziału, spadek o 0,8 proc.), trzeci był Polsat Play (nieco ponad 0,25 proc., +30,4 proc.), a czwarty - kanał Polsat Cafe (0,25 proc., + 104,9 proc.).
Wzrost widowni TLC w grupie 16-49 był jeszcze większy niż w 4+, bo wyniósł aż 189 proc. Natomiast spadek Fashion był tutaj niższy – stacja straciła 44,8 proc.
wszyscy 16-49 | ||||
październik | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN_Turbo | 15 197 | 0,570 | 16 870 | 0,637 |
TVN_Style | 13 868 | 0,520 | 13 681 | 0,516 |
Polsat Play | 5 171 | 0,194 | 6 695 | 0,253 |
Polsat Cafe | 3 246 | 0,122 | 6 634 | 0,250 |
TLC | 1 960 | 0,073 | 5 584 | 0,211 |
Zone Club | 4 327 | 0,162 | 2 856 | 0,108 |
BBC Lifestyle | 2 523 | 0,095 | 1 503 | 0,057 |
kuchnia.tv | 1 030 | 0,039 | 1 434 | 0,054 |
Fashion | 783 | 0,029 | 434 | 0,016 |
Domo | 890 | 0,033 | 355 | 0,013 |
Najpopularniejszym programem w TVN Turbo w październiku br. był mecz Pucharu Polski, który zgromadził widownię na poziomie 182 tys. osób.
Raport top programów | ||
TVN Turbo | Wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
PUCHAR POLSKI /MECZ PILKI NOZNEJ/ | 182 371 | 1,240 |
LEGENDY PRL /PROG.MOTOR.POL./ | 144 499 | 1,490 |
ICE ROAD TRUCKERS /SER.DOK.KAN.USA/ | 140 282 | 1,260 |
TURBO KAMERA /MAG.MOTOR.POL./ | 131 564 | 1,530 |
UWAGA! PIRAT! /SER.DOK.POL./ | 127 058 | 0,910 |
JAK TO RUSZYC /MAG.MOTOR.POL./ | 115 214 | 1,000 |
HOTEL EROTICA /SER.EROT.USA/ | 115 049 | 1,220 |
RATOWNIK 11 /SER.DOK.POL./ | 107 485 | 1,300 |
RAPORT TURBO /MAG.MOTOR.POL./ | 107 459 | 0,790 |
ZAKUP KONTROLOWANY /MAG.MOTO.POL./ | 105 972 | 0,640 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: TVN Turbo i TVN Style liderami, TLC z największym wzrostem