TVN stratna przez kurs Euro, a N na plusie
TVN zanotowała w II kw. br. prawie 100 mln zł straty netto wynikającej z różnic kursowych. Jednak wyniki operacyjne spółki dzięki rosnącemu rynkowi reklamowy i pozytywnym wynikom N były wyższe od oczekiwań.
Przychody TVN w II kwartale br. wyniosły 580 mln zł i były o 13 proc. wyższe niż rok wcześniej. Spółka zanotował jednak stratę netto na poziomie 98 mln zł (rok temu miała zysk netto wynoszący 149 mln zł ). - Wynik ten był spowodowany głównie przez spadek wartości złotego wobec Euro (…) prowadzący do niezrealizowanych strat z różnic kursowych netto w efekcie przeszacowania wartości denominowanych w Euro Obligacji (...). Koszty odsetkowe netto wzrosły o 25 milionów złotych rok do roku osiągając 74 miliony złotych stanowiąc kolejny ważny czynnik, który wpłynął na zysk netto – podano w komunikacie spółki.
Natomiast na poziomie EBITDA (wynik przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków, deprecjacji i amortyzacji) spółka odnotowała zysk w wysokości 227 mln zł, co oznacza wzrost o 19 proc. Jak podał na konferencji Piotr Walter, wiceprezes TVN odpowiedzialny za segment telewizyjny, wzrost przychodów reklamowych TVN-u wyniósł 8,8 proc. przy szacunkach stacji, że cały rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 8 proc.
Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, pytany o prognozy dotyczące rynku reklamowego w całym 2010 roku powiedział, że widoczność jest nadal ograniczona. - Spodziewamy się, że wzrost będzie się kształtował na niskim poziomie jednocyfrowym, dokładniej 3-5 proc. - dodał.
Bardzo dobrze wypadła w II kwartale br. platforma N – jej przychody poszły do góry o 30 proc. do 151 mln zł i po raz pierwszy w historii zanotowała ona pozytywny wynik EBITDA na poziomie 1 mln zł (rok temu miała stratę EBITDA wynoszącą 24 mln zł). Jak tłumaczył na konferencji Markus Tellenbach udało się to osiągnąć m.in. poprzez renegocjację umów z dostawcami oraz sprzedaż zbędnych dekoderów.
Liczba abonentów N-ki poszła do góry w ciągu roku o 32 proc. i na koniec II kwartału br. wyniosła 730 tys. Z kolei liczba aktywnych klientów pre-paidowej Telewizji na kartę w ciągu roku wzrosła 2,1-krotnie do 279 tys., ale w II kw. spadła o 28 tys. Spółka ten fakt tłumaczy „nadzwyczajnymi wydarzeniami dostępnymi w tym okresie w kanałach FTA”. W sumie z Telewizji na kartę na dzień 30 czerwca br. korzystało 575 tys. użytkowników, zaś liczba klientów wprowadzonej w maju br. usługi Telewizja na kartę HD wyniosła 6,7 tys.
Dołącz do dyskusji: TVN stratna przez kurs Euro, a N na plusie
już zadecydowaliśmy z cała rodziną że bojkotujemy ten program.Napewno 1 postara się o dobre filmy,tak było w poprzedniej edycji.żegnajcie beznadziejne
"GWIAZDY W TAŃCU".