Trzy paski nie dla Adidasa w UE
Sąd Unii Europejskiej uznał, że Adidas nie ma prawa do znaku towarowego składającego się z z trzech równoległych pasków na produktach. Firma nie dowiodła, że znak wystarczając wyróżnia się w świadomości europejskich konsumentów.
Unijny sąd utrzymał w mocy decyzję Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), która unieważniała prawa do znaku towarowego spółki Adidas na terenie UE. Sprawa zaczęła się w 2014 roku, kiedy Adidas zarejestrował w unijnym urzędzie ds. Własności Intelektualnej swój znak towarowy, Składały się na niego trzy paski umieszczone na produktach (buty, odzież) oddalone w równej odległości, skierowane pionowo, poziomo lub ukośnie.
Spór o trzy paski
Urząd wniosek zatwierdził. Jednak już dwa lata później, w 2016 roku belgijska firma Shoe Branding Europe BVBA zaskarżyła tę decyzję, w wyniku czego Adidas nie miał już zastrzeżonego znaku towarowego. Koncern zaskarżył decyzję EUIPO do Sądu Unii Europejskiej.
19 czerwca sąd wydał wyrok, na mocy którego podtrzymał decyzję Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. W uzasadnieniu podkreślił, że trzy paski nie stanowią wzoru, a są tylko znakiem graficznym.
Sąd przychylił się też do interpretacji EUIPO wskazującej, że Adidas nie udowodnił, że zgłoszony do zastrzeżenia znak wyróżnia się na obszarze całej Unii, a tylko na terenie pięciu krajów.
Dołącz do dyskusji: Trzy paski nie dla Adidasa w UE