SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“The Voice of Poland” przegrał z TVN i TVP 1, 27 mln zł z reklam

Program “The Voice of Poland” oglądało mniej widzów niż w jego paśmie śledziło propozycje TVP 1 i TVN, ale więcej niż przyciągał Polsat. TVP nie jest zadowolona z wyników show. Nie zdecydowała jeszcze, czy będzie druga edycja.

Format, którego zwycięzcą został Damian Ukeje (więcej na ten temat), nadawany był w soboty o 20.00 przez 15 tygodni. Przez pierwsze tygodnie pokazywano odcinki castingowe, potem tzw. “Bitwy”, a ostatnim etapem były odcinki nadawane na żywo, do których trafiło 20 najlepszych uczestników.

Średnio cały program oglądało 2,27 mln widzów, a zapewnił on Dwójce 15,69 proc. udziału w grupie 4+ i 14,85 proc. w grupie  komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Największą widownią cieszył się odcinek finałowy, który w minioną sobotę 10 grudnia br. średnio obejrzało 2,77 mln osób, co dało stacji odpowiednio 18,29 proc. i 16,98 proc. udziału.

Show równolegle pokazywany był także na antenie TVP HD. Średnia oglądalność w tym kanale wyniosła niemal 100 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 0,67 proc. i 0,92 proc.

W paśmie emisji “The Voice od Poland” TVP 2 zajęła trzecie miejsce. Liderem była telewizja TVN, nadająca wówczas czwartą edycję “Mam talent!” (poznaj szczegóły widowni show), a także filmy fabularne, co przełożyło się na 23,41 proc. udziału w grupie 4+. Na drugiej pozycji uplasowała się Jedynka (“Pogoda”, filmy fabularne; 18,33 proc.). Gorzej od TVP 2 wypadł jednak Polsat, który w tym paśmie nadawał głównie filmy fabularne, a także m.in. KSW (11,84 proc.). Taka sama kolejność kanałów była w grupie 16-49.

>>> Podopieczny Nergala wygrał “The Voice of Poland” (fotorelacja z finału)

Format śledziły głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi. Cennikowo program przyniósł z reklam 27,1 mln zł (dane netto z TVP 2, bez rabatów). Trzeba jednak dodać, że odcinki na żywo, nadawane w dwóch częściach, nie były przerywane reklamami.

- Nie jesteśmy usatysfakcjonowani oglądalnością “The Voice of Poland”, choć spotykaliśmy się niekiedy z bardzo pozytywnymi opiniami na jego temat. Powstaje jednak wrażenie, że format tego show nie najlepiej sprawdził się w Polsce - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.

Wiosną przyszłego roku TVP 2 planuje pokazywać drugą edycję “show Bitwa na głosy” (więcej na ten temat). Na razie nie wiadomo, czy “The Voice” wróci na antenę jesienią.  - Być może format wymaga modyfikacji, pewnych zmian uwzględniających specyfikę odbioru przez polskiego widza. Wszystkie te elementy będziemy rozważać i dyskutować przed podjęciem decyzji dotyczącej ewentualnej emisji programu w przyszłości - dodaje Stempień-Rogalińska.


fot. Nergal, Damian Ukeje / TVP

“The Voice of Poland” oparty był na formacie firmy Talpa Content. Jurorami-trenerami show byli Kayah, Ania Dąbrowska, Nergal i Andrzej Piaseczny, a program prowadzili Hubert Urbański, Magdalena Mielcarz oraz Mateusz Szymkowiak. Producentem wykonawczym był Rochstar.


Widownia “The Voice of Poland” odcinek po odcinku

Data Start Koniec Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
03-09-2011 20:00 20:44 1 836 752 14,90% 13,33%
03-09-2011 21:05 21:51 2 070 512 15,58% 12,78%
Średnia 1 955 706 15,26% 13,02%
10-09-2011 20:00 20:47 2 229 883 16,58% 15,88%
10-09-2011 21:07 21:55 2 138 165 15,45% 14,15%
Średnia 2 184 210 16,01% 14,97%
17-09-2011 20:00 20:47 2 178 894 16,35% 16,04%
17-09-2011 21:04 21:56 2 508 579 18,47% 16,45%
Średnia 2 352 597 17,47% 16,27%
24-09-2011 20:00 20:47 2 386 555 16,70% 15,25%
24-09-2011 21:05 21:56 2 587 801 18,14% 16,70%
Średnia 2 491 109 17,45% 16,04%
01-10-2011 20:03 20:49 2 554 624 18,28% 19,03%
01-10-2011 21:07 21:57 2 380 008 17,21% 17,76%
Średnia 2 463 639 17,73% 18,34%
08-10-2011 20:08 21:29 2 502 268 16,55% 16,35%
15-10-2011 20:07 21:28 2 451 655 16,29% 16,98%
 
22-10-2011 20:08 21:27 2 031 849 13,54% 12,02%
22-10-2011 21:29 22:10 2 622 650 18,36% 17,47%
Średnia 2 231 422 15,11% 13,89%
29-10-2011 20:07 21:25 2 265 356 14,80% 15,01%
29-10-2011 21:26 22:03 2 688 627 18,52% 17,66%
Średnia 2 404 271 15,98% 15,87%
05-11-2011 20:08 21:27 2 021 085 12,93% 13,07%
05-11-2011 21:28 22:05 2 252 899 15,31% 14,63%
Średnia 2 094 814 13,66% 13,57%
12-11-2011 20:08 21:27 2 004 059 13,40% 11,69%
12-11-2011 21:27 22:05 2 387 569 17,25% 15,74%
Średnia 2 126 629 14,56% 12,98%
19-11-2011 20:08 21:29 1 874 423 12,62% 14,15%
19-11-2011 21:30 22:07 1 924 930 13,74% 13,97%
Srednia 1 890 262 12,96% 14,09%
26-11-2011 20:08 21:31 1 721 938 11,75% 9,28%
26-11-2011 21:31 22:22 2 069 632 14,98% 12,45%
Średnia 1 854 243 12,93% 10,48%
03-12-2011 20:08 21:32 2 296 159 15,69% 14,52%
03-12-2011 21:33 22:17 2 510 649 18,68% 16,44%
Średnia 2 369 723 16,66% 15,19%
10-12-2011 20:08 21:30 2 736 452 17,63% 16,50%
10-12-2011 21:30 22:15 2 818 940 19,61% 17,83%
Średnia 2 765 693 18,29% 16,98%
Średnia z całości 2 266 374 15,69% 14,85%



Oglądalność formatu na tle konkurencji

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVN 3 382 359 23,41% 26,14%
TVP 1 2 648 825 18,33% 17,58%
TVP 2 – VOP 2 266 374 15,69% 14,85%
Polsat 1 710 819 11,84% 12,68%


Profil widowni talent-show

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 34,94% 73
Kobiety 65,06% 126
Wiek  4-9 2,44% 41
 10-15 5,98% 88
16 - 19 3,06% 55
20 - 24 3,82% 49
25 - 29 7,02% 79
30 - 34 7,19% 87
35 - 39 7,50% 102
40 - 44 5,87% 91
45 - 49 6,33% 92
50 - 54 11,44% 142
55 - 59 11,33% 146
60 28,02% 139
Wlk. miasta Wieś 47,25% 121
< 50 tys. 23,39% 97
50-100 tys. 5,98% 70
100-200 tys. 7,68% 95
> 200 tys. 15,70% 78
Zawód Top management 8,24% 95
Pracownicy średniego szczebla 14,86% 99
Pracownicy fizyczni i rolnicy 18,79% 94
Emeryci 36,00% 140
Inni 22,11% 72
Wykształcenie Podstawowe 47,02% 104
Średnie 29,66% 100
Wyższe 14,89% 118
Inne 8,43% 66


 

Dołącz do dyskusji: “The Voice of Poland” przegrał z TVN i TVP 1, 27 mln zł z reklam

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sebo
To jeden z lepszych programów muzycznych, ale miał sporą konkurencję w tym paśmie. Na pewno lepszy od "Mam talent" i "tylko muzyka"
0 0
odpowiedź
User
shade
ten program to gniot, z resztą publiczność oceniła go sama, skoro w tym samym czasie dwukrotnie więcej widzów wybierała Mam Talent w tvn, który nie ma zasięgu ogólnopolskiego. TVP2 niech lepiej już nie śpiewa, z reszta tańczenie na lodzie tez im nie wyszło...
0 0
odpowiedź
User
Marta
Kayah kladzie kazdy program w ktorym sie pokaze. Tak samo bylo z Fabryka gwiazd w Polsacie
0 0
odpowiedź