Tesla likwiduje dział public relations
Firma Elona Muska Tesla zlikwidowała dział odpowiedzialny za public relations.
Jak wynika z doniesień bloga o pojazdach elektrycznych Electrek, które cytuje prweek.com, dział PR Tesli został rozwiązany, a jego pracownicy przeniesieni do innych zespołów lub zwolnieni. Dziennikarzom serwisu nie udało się potwierdzić tych informacji u źródła.
Odejścia z działu PR Tesli
W ostatnich miesiącach Tesla rozstawała się z wysokiego szczebla kadrą menadżerską odpowiedzialną za komunikację w firmie. Z samochodowym koncernem Elona Muska żegnali się kolejno Keely Sulprizio, global communications director (odeszła ze stanowiska w grudniu 2019 roku) oraz Danielle Meister, senior global communications manager (rozstała się z firmą w tym roku). W strukturze firmy miały zostać tylko zespoły odpowiedzialne za PR na rynki europejskie i azjatyckie.
Nowe informacje o Tesli ogłasza głównie za pośrednictwem Twittera szef firmy Elon Musk. Miliarder znany jest ze swojego sceptycznego podejścia do prasy (uważa, że media są wobec Tesli zawsze stronnicze, wobec czego opinia publiczna nie ufa marce). Musk publikował w przeszłości tweety, z których szybko musiał się wycofywać, ponieważ wywoływały spadki kursu akcji Tesli.
Jeden z takich wpisów kosztował firmę 14 miliardów dolarów - po ogłoszeniu świetnych wyników kwartalnych w maju br. Musk stwierdził na Twitterze: "Moim zdaniem cena giełdowa Tesli jest za wysoka". Firma straciła po tym na wartości 10 procent.
Rozwiązanie działu PR Tesli skrytykowała amerykańska organizacja branżowa Public Relations Society of America (PRSA), określając decyzję mianem "alarmującej".
- Jeśli to prawda, to działania te ustanawiają niezwykle niebezpieczny precedens w zakresie blokowania dalszego swobodnego przepływu informacji z jednej z najbardziej innowacyjnych i wpływowych firm na świecie, a także wpływają na zdolność mediów do odpowiedzialnego opisywania działań organizacji - czytamy w oświadczeniu PRSA.
Dołącz do dyskusji: Tesla likwiduje dział public relations