SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (zestawienie tygodników i dwutygodników)

W okresie od lutego do lipca 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lutego do lipca 2014 roku sięgało 26,83 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,60 pkt. proc.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,21 proc. respondentów (spadek o 0,68 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,48 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,41 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,49 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,39 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,98 proc. czytelników, czyli o 0,63 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,36 proc. do 6,33 proc.

Tygodniki 15-75

luty 2014 : lipiec 2014

luty 2013 : lipiec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

26,83%

27,43%

Życie na Gorąco

17,21%

17,89%

Chwila dla Ciebie

13,48%

14,41%

Angora

11,49%

11,88%

Newsweek

7,98%

8,61%

Auto Świat

6,65%

7,12%

Wprost

6,33%

6,36%

Twoje Imperium

5,36%

5,08%

Polityka

4,99%

5,62%

To & Owo

4,95%

4,72%

Na Żywo

4,78%

4,77%

Gość Niedzielny

4,60%

4,02%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,44%

3,80%

Rewia

3,24%

3,21%

Motor

2,92%

2,94%

Świat & Ludzie

2,48%

2,70%

Teleprogramy

2,36%

2,48%

Super TV

2,04%

2,28%

Tele Max

1,74%

1,43%

Teraz

1,52%

1,10%

W Sieci

1,44%

1,16%

Tygodnik Siedlecki

0,70%

0,73%

MM Moje Miasto

0,56%

0,36%

Tygodnik Ostrołęcki

0,55%

0,77%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,54%

0,52%

Teraz Opole

0,06%

0,04%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”,  miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.

Tygodniki 16-59

luty 2014 : lipiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

26,54%

Życie na Gorąco

15,74%

Chwila dla Ciebie

12,53%

Angora

11,44%

Newsweek

8,58%

Auto Świat

7,67%

Wprost

6,42%

To & Owo

5,03%

Twoje Imperium

4,75%

Polityka

4,54%

Na Żywo

4,43%

Gość Niedzielny

3,82%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,21%

Motor

3,12%

Rewia

2,68%

Teleprogramy

2,44%

Świat & Ludzie

2,07%

Super TV

2,03%

Tele Max

1,66%

Teraz

1,51%

W Sieci

1,34%

Tygodnik Siedlecki

0,67%

MM Moje Miasto

0,61%

Tygodnik Ostrołęcki

0,59%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,54%

Teraz Opole

0,06%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,05 proc. respondentów, czyli o 0,72 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.

Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,20 proc. do 13,03 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,30 pkt. proc. i wyniosło 11,44 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,62 proc. respondentów (w dół o 1,25 pkt. proc.).

Dwutygodniki 15-75

luty 2014 : lipiec 2014

luty 2013 : lipiec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

14,05%

13,33%

Pani Domu

13,03%

14,20%

Tina

11,44%

12,74%

Naj

10,62%

11,87%

Viva

10,15%

10,18%

Gala

9,35%

9,94%

Z Życia Wzięte

7,40%

7,98%

Party Życie Gwiazd

7,20%

7,48%

Tele Świat

5,06%

5,45%

Show

4,72%

4,98%

Takie jest Życie

4,28%

4,11%

Świat Seriali

3,44%

3,24%

Sukcesy i Porażki

3,08%

3,18%

Bravo

2,59%

2,71%

Bravo Sport

2,34%

2,05%

Flesz Gwiazdy & Styl

1,87%

2,22%

Super TV

1,85%

-

Relaks

1,72%

1,60%

TV14

1,33%

1,31%

Grazia

1,31%

1,82%

Tele Max

1,16%

-

Forum

0,89%

1,24%


Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwutygodniki 16-59

luty 2014 : lipiec 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

12,94%

Pani Domu

12,25%

Viva

10,97%

Tina

10,90%

Naj

10,58%

Gala

9,98%

Party Życie Gwiazd

7,95%

Z Życia Wzięte

6,97%

Show

5,37%

Tele Świat

5,13%

Takie jest Życie

4,07%

Świat Seriali

3,54%

Sukcesy i Porażki

2,97%

Bravo

2,46%

Bravo Sport

2,45%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,15%

Super TV

1,84%

Grazia

1,50%

Relaks

1,46%

TV14

1,18%

Tele Max

1,01%

Forum

0,89%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2013 do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków i w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 615 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od maja do lipca 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od lutego do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (zestawienie tygodników i dwutygodników)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
cieszy mnie wzrost Twojego Imperium :)
odpowiedź