„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (zestawienie tygodników i dwutygodników)
W okresie od lutego do lipca 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lutego do lipca 2014 roku sięgało 26,83 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,60 pkt. proc.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,21 proc. respondentów (spadek o 0,68 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,48 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,41 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,49 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,39 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,98 proc. czytelników, czyli o 0,63 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,36 proc. do 6,33 proc.
Tygodniki 15-75 | luty 2014 : lipiec 2014 | luty 2013 : lipiec 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 26,83% | 27,43% |
Życie na Gorąco | 17,21% | 17,89% |
Chwila dla Ciebie | 13,48% | 14,41% |
Angora | 11,49% | 11,88% |
Newsweek | 7,98% | 8,61% |
Auto Świat | 6,65% | 7,12% |
Wprost | 6,33% | 6,36% |
Twoje Imperium | 5,36% | 5,08% |
Polityka | 4,99% | 5,62% |
To & Owo | 4,95% | 4,72% |
Na Żywo | 4,78% | 4,77% |
Gość Niedzielny | 4,60% | 4,02% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,44% | 3,80% |
Rewia | 3,24% | 3,21% |
Motor | 2,92% | 2,94% |
Świat & Ludzie | 2,48% | 2,70% |
Teleprogramy | 2,36% | 2,48% |
Super TV | 2,04% | 2,28% |
Tele Max | 1,74% | 1,43% |
Teraz | 1,52% | 1,10% |
W Sieci | 1,44% | 1,16% |
Tygodnik Siedlecki | 0,70% | 0,73% |
MM Moje Miasto | 0,56% | 0,36% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,55% | 0,77% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,54% | 0,52% |
Teraz Opole | 0,06% | 0,04% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”, miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 | luty 2014 : lipiec 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Tele Tydzień | 26,54% |
Życie na Gorąco | 15,74% |
Chwila dla Ciebie | 12,53% |
Angora | 11,44% |
Newsweek | 8,58% |
Auto Świat | 7,67% |
Wprost | 6,42% |
To & Owo | 5,03% |
Twoje Imperium | 4,75% |
Polityka | 4,54% |
Na Żywo | 4,43% |
Gość Niedzielny | 3,82% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,21% |
Motor | 3,12% |
Rewia | 2,68% |
Teleprogramy | 2,44% |
Świat & Ludzie | 2,07% |
Super TV | 2,03% |
Tele Max | 1,66% |
Teraz | 1,51% |
W Sieci | 1,34% |
Tygodnik Siedlecki | 0,67% |
MM Moje Miasto | 0,61% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,59% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,54% |
Teraz Opole | 0,06% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,05 proc. respondentów, czyli o 0,72 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,20 proc. do 13,03 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,30 pkt. proc. i wyniosło 11,44 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 10,62 proc. respondentów (w dół o 1,25 pkt. proc.).
Dwutygodniki 15-75 | luty 2014 : lipiec 2014 | luty 2013 : lipiec 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,05% | 13,33% |
Pani Domu | 13,03% | 14,20% |
Tina | 11,44% | 12,74% |
Naj | 10,62% | 11,87% |
Viva | 10,15% | 10,18% |
Gala | 9,35% | 9,94% |
Z Życia Wzięte | 7,40% | 7,98% |
Party Życie Gwiazd | 7,20% | 7,48% |
Tele Świat | 5,06% | 5,45% |
Show | 4,72% | 4,98% |
Takie jest Życie | 4,28% | 4,11% |
Świat Seriali | 3,44% | 3,24% |
Sukcesy i Porażki | 3,08% | 3,18% |
Bravo | 2,59% | 2,71% |
Bravo Sport | 2,34% | 2,05% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,87% | 2,22% |
Super TV | 1,85% | - |
Relaks | 1,72% | 1,60% |
TV14 | 1,33% | 1,31% |
Grazia | 1,31% | 1,82% |
Tele Max | 1,16% | - |
Forum | 0,89% | 1,24% |
Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.
Dwutygodniki 16-59 | luty 2014 : lipiec 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Przyjaciółka | 12,94% |
Pani Domu | 12,25% |
Viva | 10,97% |
Tina | 10,90% |
Naj | 10,58% |
Gala | 9,98% |
Party Życie Gwiazd | 7,95% |
Z Życia Wzięte | 6,97% |
Show | 5,37% |
Tele Świat | 5,13% |
Takie jest Życie | 4,07% |
Świat Seriali | 3,54% |
Sukcesy i Porażki | 2,97% |
Bravo | 2,46% |
Bravo Sport | 2,45% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,15% |
Super TV | 1,84% |
Grazia | 1,50% |
Relaks | 1,46% |
TV14 | 1,18% |
Tele Max | 1,01% |
Forum | 0,89% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2013 do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków i w okresie od lutego 2014 do lipca 2014 roku na losowej próbie 20 970 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 615 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od maja do lipca 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od lutego do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytane (zestawienie tygodników i dwutygodników)