SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ingrid Cosmetics i Rossmann odcinają się do Teamu X. Kosmetyki znikają ze sprzedaży

Sieć drogerii Rossmann wycofuje ze sprzedaży produkty oznaczone marką i wizerunkami influencerów z Team X, przede wszystkim kosmetyki Ingrid Cosmetics. - Skandaliczne zachowania, o których aktualnie jest bardzo głośno w sieci są dla nas bulwersujące i zaskakujące - podkreśla marka Ingrid Cosmetics.

Rzeczniczka prasowa Rossmanna Agata Nowakowska przekazała, że kosmetyki z kolekcji Team X w poniedziałek zniknęły z oferty sklepu internetowego tej firmy, a do połowy tego tygodnia zostaną wycofane z drogerii stacjonarnych.

Kilka kolejki kosmetyków oznaczonych logo i wizerunkami influencerów z Team X wprowadziła do sprzedaży marka Ingrid Cosmetics (należy do Verona Products Professional). Druga seria pojawiła się w drogeriach Rossmann w połowie ub.r., jej ambasadorkami były członkinie Team X: Emilia Kostyk, Róża Wojtczak, Klaudia Sadownik i Kamila Łapa, a także Patrycja Mołczanow i Monika Kociołek.

- Skandaliczne zachowania, o których aktualnie jest bardzo głośno w sieci są dla nas bulwersujące i zaskakujące. Nie popieramy zachowań krzywdzących w jakikolwiek sposób -zarówno fizyczny, jak i psychiczny - stwierdziła w poniedziałek marka Ingrid Cosmetics na Instagramie.

Zaznaczyła, że jej ostatnia kolekcja promowana przez influencerów pojawiła się w sprzedaży w grudniu ub.r. Kosmetyki z serii Team X nadal są dostępne w sklepie internetowym Ingrid Cosmetics.

Trzy serie Team X, influencerzy reklamowali też płatki śniadaniowe

Team X to rodzaj internetowego reality show, w którym grupa influencerów mieszka w luksusowym domu oraz nagrywa codziennie materiały. Pierwsza edycja projektu, wymyślonego przez Stuart Kluz-Burtona (znanego jako Stuu) została ogłoszona w sierpniu 2019 roku i potrwała do jesieni 2020 roku. W pierwszym składzie oprócz Stuu byli Kacper Blonsky, Marcin Dubiel, Lexy Chaplin, Julia Kostera, Xavier Pniewski, Michał Gała i Natsu. Potem zrealizowano jeszcze dwie edycje Team X, jego ostateczny koniec ogłoszono na początku br.

Influencerzy należący do Team X zyskali tak dużą popularność, że grali koncerty ze swoimi piosenkami oraz promowali różne produkty - oprócz kosmetyków m.in. płatki śniadaniowe Yummers (sprzedawane w Biedronce).

Obsługą biznesową Team X zajmowała się Spotlight Agency (jej wspólnikiem był wówczas Stuart Kluz-Burton), która zainwestowała w projekt kilkaset tysięcy złotych. W 2021 roku agencja osiągnęła 11,4 mln zł wpływów i 136,1 tys. zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej przy 3,7 mln zł przychodów zarobiła na czysto 54,6 tys. zł.

Seria zarzutów wobec Stuu

Ponad dwa tygodnie temu influencerka Olciak93 stwierdziła, że gdy miała 13-14 lat, Stuu, wówczas jeden z najpopularniejszych youtuberów w Polsce, w internetowej korespondencji zachęcał ją, żeby wysłała mu swoje „miłe zdjęcia” i robił aluzje seksualne. Kilka dni później Stuu poprzez swojego adwokata zapowiedział działania prawne wobec Olciak93. Prawnik zarzucił jej szereg manipulacji i zasugerował, że chce się promować na tej sytuacji, przy czym nie zaprzeczył większości podanych przez nią informacji. 

Adwokat wyraził zastrzeżenia m.in. do tego że w wywadzie z Olciak93 nie ujawniono tożsamości youtubera, który dostał od influencerki jej nagie zdjęcie. - Sama Aleksandra Adamczyk w wywiadzie wskazuje na udział innych osób, a w szczególności jednej osoby, która otrzymała od niej „bardziej pikantne zdjęcie", której tożsamość zataja, skupiając się jedynie na opowiadaniu o osobie Pana Stuarta Burtona. Również Jakub Wątor w czasie wywiadu nie dąży do stworzenia pełnego obrazu sytuacji, który kreuje Aleksandra Adamczyk - stwierdził adwokat.

Natomiast Sylwester Wardęga w nagraniu zamieszczonym w zeszły wtorek szczegółowo opisał, że Stuu utrzymywał prywatne relacje ze swoimi nastoletnimi fankami. Szczegółowo przedstawione dwie sytuacje: spotkanie Stuu z 14-latką, które skończyło się w łóżku w pokoju hotelowym, oraz impreza w jego mieszkaniu, na której nastoletnie dziewczyny częstowano alkoholem, a po utracie świadomości jedna obudziła się w łóżku ze Stuu.

Według Wardęgi o takich zachowaniach Stuu wiedzieli jego ówczesna dziewczyna Fagata i bliski kolega Marcin Dubiel. Zrelacjonował, że kiedy kilka miesięcy temu zasugerował, że też wie o szczegółach tej sprawy, zadzwonił do niego zarówno Stuu, jak i Dubiel, błagając, żeby nie ujawniał tych informacji. W środę Dubiel ogłosił, że skierował przeciw Wardędze prywatny akt oskarżenia o zniesławienie, określając jego materiał jako “czystą manipulację”. - Nie mam nic wspólnego z pedofilią, jest to dla mnie coś potwornego. kompletnie odcinam się od Stuarta i wszystkich jego wstręt zachowań - podkreślił Dubiel.

Kolejne relacje dziewczyn, którym Stuu wysyłał wiadomości o seksie, gdy miały poniżej 15 lat, przedstawił w niedzielę Konopskyy. Opisał też podobne zachowania paru innych youtuberów: Daniela Pawlaka (znanego jako DeeJayPallaside), Verteza, Vojtaza i Dissowskyy'ego.

- Nie mam żadnych dowodów z przeszłości, obecnych, jakichkolwiek związanych ze sprawą Stuarta Bartona - stwierdził w piątek Wojciech Szaniawski, szef i współwłaściciel Spotlight Agency oraz Move Federation. Zapowiedział, że z Move Federation będą wykluczane osoby żartujące z kontaktów seksualnych z nieletnimi.

Inni członkowie Team X też mieli problemy

Stuart Kluz-Burton kanał youtube'owy prowadził od 2011 roku. Zaczynał od filmów o Minecrafcie, potem zajmował się też innymi grami, tworzył treści lifestylowe i humorystyczne. Był przez lata jednym z najpopularniejszych polskich youtuberów, jego kanał, nieaktywny od prawie trzech lat, nadal ma 4,25 mln subskrybentów i ponad miliard odtworzeń zamieszczonych nagrań. Wiosną 2020 roku Stuu wycofał się z mediów społecznościowych, tłumacząc to problemami psychicznymi. 

 Na przełomie ub. i br. Stuu sprzedał 16,7 proc. udziałów Spotlight Agency. Nadal jest natomiast współwłaścicielem firmy Game Desk produkującej fotele gamingowe, sklepu internetowego Exyt z koszulkami oraz siłowni Forma i Siła. Według informacji z jego profilu na Linkedin obecnie mieszka w Londynia i od półtora roku rozwija firmę Niftables oferująca technologię dla platform NFT.

Innni ifluencerzy związani z Team X i Spotlight Agency nie uniknęli kłopotów wizerunkowych. Wiosną 2021 roku w internecie pojawiły się nagrania sprzed kilku lat pokazujące, jak Natsu rozbierała się za pieniądze przed kamerką internetową. Kilka miesięcy później influencerka ogłosiła odejście z Team X, zapowiedziała, że skupi się na własnych projektach. Spotlight Agency objęła połowę udziałów w jej spółce Natsu World.

Natomiast Leksiu wysyłał nastoletniej fance swoje nagie zdjęcia, w styczniu ub.r. ujawnił to youtuber Konopsky. Leksiu poinformował, że odchodzi z Team X i zawiesza swoją aktywność w internecie. - Muszę skupić się na sobie i swoich sprawach - tłumaczył.

Dołącz do dyskusji: Ingrid Cosmetics i Rossmann odcinają się do Teamu X. Kosmetyki znikają ze sprzedaży

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
hahaha. Oby tak dalej. Oby kolejne firmy rezygnowały z promowania takich i innych osób które są znane? No właśnie, z czego są znane? Osiągneli coś więcej niż sława wsród małoletnich?
odpowiedź
User
DJ Gerard
I Dobrze im wszystkim
odpowiedź
User
kolis
Teraz to za późno. Już zarobili miliony
odpowiedź