Szkocki rząd inwestuje w reklamy w grach wideo
Szkocki rząd poinformował, że zapłaci 10 tysięcy funtów za reklamy w grach wideo zniechęcające do prowadzenia samochodów po spożyciu alkoholu.
Reklamy pojawią się w formie wirtualnych billboardów w grach przeznaczonych na konsole do gier wideo Microsoft Xbox 360 - informuje serwis BBC News. Wśród tych gier są m.in. 'Need for Speed: Carbon', 'Project Gotham Racing 4', 'NBA Live' i 'Pro Evolution Soccer 2008'.
Stewart Stevenson - minister transportu w szkockim rządzie - tłumaczy, że na tamtejszych drogach rośnie liczba wypadków spowodowanych po pijanemu przez młodych ludzi i w związku z tym potrzebne jest nowatorskie podejście, aby do nich dotrzeć.
Szkocki rząd szacuje, że 73 procent Brytyjczyków w wieku od 15 do 24 lat ma dostęp do konsol do gier wideo w swoich domach. Jeśli próba się powiedzie, taka sama technologia zostanie użyta przez władze do przekazywania innych wiadomości związanych z bezpieczeństwem na drogach.
źródło: BBC News
Dołącz do dyskusji: Szkocki rząd inwestuje w reklamy w grach wideo