„Świat Wiedzy” liderem wśród pism popularnonaukowych. „Newsweek Historia” na czele tytułów historycznych
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce należało do „Newsweeka Historii”.
Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2014 roku wyniosła 102 793 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 13,02 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,29 proc. i wyniósł 72 623 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pierwsze miejsce należało do magazynu „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 30 331 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (wcześniej był dwumiesięcznikiem), ale w tym miesiącu nie był jeszcze badany przez ZKDP.
Z pierwszej na drugą lokatę spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 29 438 egz., po spadku o 18,91 proc.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex), który rok wcześniej był drugi. Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 42,23 proc. do poziomu 10 708 egz.
ZKDP | I kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 170 977 | 102 793 | 102 793 | 203 635 | 118 179 | 118 179 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 159 306 | 72 673 | 72 623 | 165 947 | 82 815 | 82 798 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 63 324 | 30 331 | 30 331 | - | - | - |
Focus Historia | 61 100 | 29 438 | 29 438 | 67 462 | 36 304 | 36 304 |
21. Wiek | 22 387 | 10 708 | 10 708 | 29 627 | 18 536 | 18 536 |
W marcu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 11,71 proc. do 117 105 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 62 752 egz., po spadku o 26,65 proc.
Wśród pism historycznych pozycja lidera należała do magazynu „Newsweek Historia” (26 104 egz.). Z pierwszego na drugie miejsce spadł miesięcznik „Focus Historia” (25 458 egz.; w dół o 25,29 proc.). Natomiast z drugiej na trzecią lokatę spadł „21. Wiek” (9 596 egz.; spadek o 45,18 proc. - największy w zestawieniu).
ZKDP | marzec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 184 964 | 117 105 | 117 105 | 209 981 | 132 634 | 132 634 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 148 000 | 62 802 | 62 752 | 165 890 | 85 602 | 85 552 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Newsweek Polska Historia | 64 986 | 26 104 | 26 104 | - | - | - |
Focus Historia | 61 000 | 25 458 | 25 458 | 67 340 | 34 076 | 34 076 |
21. Wiek | 21 320 | 9 596 | 9 596 | 29 250 | 17 506 | 17 506 |
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem wśród pism popularnonaukowych. „Newsweek Historia” na czele tytułów historycznych