SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Świat Wiedzy” liderem wśród pism popularnonaukowych. „Newsweek Historia” na czele tytułów historycznych

W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce należało do „Newsweeka Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2014 roku wyniosła 102 793 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 13,02 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,29 proc. i wyniósł 72 623 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pierwsze miejsce należało do magazynu „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 30 331 egz. Tytuł ten miesięcznikiem jest od marca ub.r. (wcześniej był dwumiesięcznikiem), ale w tym miesiącu nie był jeszcze badany przez ZKDP.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 29 438 egz., po spadku o 18,91 proc.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex), który rok wcześniej był drugi. Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 42,23 proc. do poziomu 10 708 egz.

ZKDP

I kwartał

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

170 977

102 793

102 793

203 635

118 179

118 179

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

159 306

72 673

72 623

165 947

82 815

82 798

Wirtualnemedia.pl

Newsweek Polska Historia

63 324

30 331

30 331

-

-

-

Focus Historia

61 100

29 438

29 438

67 462

36 304

36 304

21. Wiek

22 387

10 708

10 708

29 627

18 536

18 536


W marcu 2014 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 11,71 proc. do 117 105 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 62 752 egz., po spadku o 26,65 proc.

Wśród pism historycznych pozycja lidera należała do magazynu „Newsweek Historia” (26 104 egz.). Z pierwszego na drugie miejsce spadł miesięcznik „Focus Historia” (25 458 egz.; w dół o 25,29 proc.). Natomiast z drugiej na trzecią lokatę spadł „21. Wiek” (9 596 egz.; spadek o 45,18 proc. - największy w zestawieniu).

ZKDP

marzec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

184 964

117 105

117 105

209 981

132 634

132 634

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

148 000

62 802

62 752

165 890

85 602

85 552

Wirtualnemedia.pl

Newsweek Polska Historia

64 986

26 104

26 104

-

-

-

Focus Historia

61 000

25 458

25 458

67 340

34 076

34 076

21. Wiek

21 320

9 596

9 596

29 250

17 506

17 506

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem wśród pism popularnonaukowych. „Newsweek Historia” na czele tytułów historycznych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hubert
W SIECI HISTORII oraz HISTORIA DO RZECZY maja sprzedaz wieksza niz Newsweek Historia
odpowiedź