„Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, a „Focus Historia” historycznych
W kwietniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „Focus Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2014 roku wyniosła 105 060 egz. i w porównaniu do kwietnia 2013 roku była ona wyższa o 4,62 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 29,49 proc. i wyniosła 71 452 egz.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 40,04 proc. do poziomu 9 766 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pozycję lidera zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 27 778 egz., po spadku o 14,26 proc.
Drugie miejsce należało do „Newsweek Historii” (Ringier Axel Springer Polska), której sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 784 egz., po spadku o 16,19 proc.
ZKDP | kwiecień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 169 988 | 105 060 | 105 060 | 194 935 | 100 425 | 100 425 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 167 000 | 71 502 | 71 452 | 189 990 | 101 392 | 101 342 |
21. Wiek | 22 243 | 9 766 | 9 766 | 30 190 | 16 287 | 16 287 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Focus Historia | 60 000 | 27 778 | 27 778 | 65 100 | 32 399 | 32 399 |
Newsweek Polska Historia | 59 987 | 25 784 | 25 784 | 64 991 | 30 766 | 30 766 |
W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych (o 13,86 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Focus”. Z kolei najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 10,29 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | marzec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 169 988 | 105 060 | 105 060 | 184 964 | 117 105 | 117 105 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 167 000 | 71 502 | 71 452 | 148 000 | 62 802 | 62 752 |
21. Wiek | 22 243 | 9 766 | 9 766 | 21 320 | 9 596 | 9 596 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Focus Historia | 60 000 | 27 778 | 27 778 | 61 000 | 25 458 | 25 458 |
Newsweek Polska Historia | 59 987 | 25 784 | 25 784 | 64 986 | 26 104 | 26 104 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, a „Focus Historia” historycznych