SW Research i Quantum Lab będą badać emocje uczestników ankiet
Agencja badawcza SW Research rozpoczęła współpracę z firmą Quantum Lab, której celem jest wdrożenie technologii Xpress Engine - automatycznego rozpoznawania emocji uczestników ankiet w badaniach online.
Xpress Engine to narzędzie w dziedzinie marketingu umożliwiające rozpoznanie i analizę emocji ludzi w czasie rzeczywistym na podstawie ekspresji mimicznej twarzy. Technika została stworzona przez Quantum Lab.
Metoda umożliwia połączenie danych deklaratywnych z ciągłym pomiarem emocji respondentów analizowanym w trakcie przeprowadzania wywiadu online. Respondenci otrzymują zaproszenie do badania, wchodzą na ankietę i następnie wyrażają zgodę na włączenie kamery. Kamera rejestruje tylko ich twarz. Dane z zapisu twarzy są przetwarzane w czasie rzeczywistym i zamieniane na informacje przyporządkowujące je poszczególnym emocjom lub stanowi neutralnemu.
Skuteczność wykrywania podstawowych emocji (radość, zaskoczenie, złość, strach, wstręt, smutek) w odpowiedzi na konkretne bodźce (np. produkt, tekst reklamowy, dźwięk) na obrazach lub klatkach sekwencji wideo przez Xpress Engine szacowana jest na 91 proc.
Dołącz do dyskusji: SW Research i Quantum Lab będą badać emocje uczestników ankiet