„Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w październiku br. był „Fakt”. Drugie miejsce zajął „Super Express”, który po raz pierwszy w historii wyprzedził „Gazetę Wyborczą” - wynika z danych ZKDP opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2016 roku wyniosła 266 940 egz., czyli o 10,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 135 685 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 5 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 13,14 proc. do 135 277 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz pierwszy w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (przewaga pomiędzy tymi tytułami w październiku br. wyniosła 408 egz.).
Na kolejnym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,15 proc. Dziennik ten w październiku br. sprzedawał się w liczbie 52 139 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 498 egz., po spadku o 4,09 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 2,92 proc. i wyniosła 19 890 egz.
ZKDP |
październik |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
392 272 |
266 940 |
266 940 |
422 568 |
298 961 |
298 961 |
-10,71% |
Super Express |
230 387 |
136 405 |
135 685 |
246 581 |
143 562 |
142 824 |
-5,00% |
Gazeta Wyborcza |
225 597 |
153 088 |
135 277 |
239 682 |
176 878 |
155 735 |
-13,14% |
Rzeczpospolita |
61 806 |
52 245 |
52 139 |
63 897 |
55 272 |
54 971 |
-5,15% |
Dziennik Gazeta Prawna |
51 966 |
49 768 |
42 498 |
54 871 |
52 571 |
44 310 |
-4,09% |
Przegląd Sportowy |
55 454 |
27 213 |
27 213 |
63 700 |
30 845 |
30 845 |
-11,78% |
Gazeta Polska Codziennie |
70 086 |
19 898 |
19 890 |
59 187 |
19 437 |
19 326 |
2,92% |
Puls Biznesu |
12 996 |
12 317 |
9 966 |
14 667 |
13 697 |
10 668 |
-6,58% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 775 |
4 736 |
4 372 |
10 396 |
5 416 |
4 806 |
-9,03% |
W październiku br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która zyskała 6,19 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,49 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
październik |
wrzesień |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
392 272 |
266 940 |
266 940 |
390 879 |
279 497 |
279 497 |
-4,49% |
Super Express |
230 387 |
136 405 |
135 685 |
234 874 |
136 839 |
136 119 |
-0,32% |
Gazeta Wyborcza |
225 597 |
153 088 |
135 277 |
216 987 |
153 889 |
136 143 |
-0,64% |
Rzeczpospolita |
61 806 |
52 245 |
52 139 |
62 872 |
52 908 |
52 793 |
-1,24% |
Dziennik Gazeta Prawna |
51 966 |
49 768 |
42 498 |
48 758 |
49 203 |
41 959 |
1,28% |
Przegląd Sportowy |
55 454 |
27 213 |
27 213 |
57 956 |
27 900 |
27 900 |
-2,46% |
Gazeta Polska Codziennie |
70 086 |
19 898 |
19 890 |
64 047 |
18 736 |
18 731 |
6,19% |
Puls Biznesu |
12 996 |
12 317 |
9 966 |
11 233 |
10 538 |
10 013 |
-0,47% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
6 775 |
4 736 |
4 372 |
8 634 |
4 702 |
4 353 |
0,44% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)