„Gość Niedzielny” na czele sprzedaży tygodników opinii po trzech kwartałach. „Wprost” z największym spadkiem
Wśród tygodników opinii w pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
W segmencie tygodników opinii najchętniej kupowany jest niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w trzech pierwszych kwartałach 2016 roku wyniosła 130 804 egz. Było to o 2,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 0,58 proc. do 119 664 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w okresie od pierwszego do trzeciego kwartału br. wyniosła 113 098 egz., po spadku o 3,71 proc.
Oczko niżej znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 73 450 egz., po spadku o 2,92 proc.
Największym wzrostem, wynoszącym 10,56 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 748 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 25 075 egz., czyli mniej aż o 39,63 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Przypomnijmy, że od końca sierpnia br. redaktorem naczelnym „Wprost" jest Jacek Pochłopień, który zastąpił Tomasza Wróblewskiego.
I-III kwartał |
Dynamika |
||||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Gość Niedzielny |
189 995 |
130 804 |
130 804 |
204 282 |
134 337 |
134 337 |
-2,63% |
Polityka |
173 026 |
119 686 |
119 664 |
172 057 |
118 993 |
118 974 |
0,58% |
Newsweek Polska |
177 437 |
113 211 |
113 098 |
178 949 |
117 590 |
117 459 |
-3,71% |
W Sieci |
148 787 |
73 452 |
73 450 |
150 161 |
75 664 |
75 663 |
-2,92% |
Tygodnik Do Rzeczy |
113 349 |
63 302 |
54 377 |
120 579 |
63 101 |
54 176 |
0,37% |
Gazeta Polska |
98 696 |
36 066 |
35 761 |
104 752 |
37 272 |
36 824 |
-2,89% |
Wprost |
90 216 |
93 617 |
25 075 |
115 028 |
110 257 |
41 535 |
-39,63% |
Tygodnik Powszechny |
39 853 |
20 893 |
20 748 |
38 667 |
19 237 |
18 766 |
10,56% |
Przegląd |
51 000 |
16 761 |
16 761 |
51 000 |
17 347 |
17 347 |
-3,38% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Tygodnik Angora |
456 518 |
283 335 |
283 335 |
465 943 |
295 495 |
295 495 |
-4,12% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” na czele sprzedaży tygodników opinii po trzech kwartałach. „Wprost” z największym spadkiem
To jest ta zmiana ?
Gdzie są ci niezależni i niepokorni dziennikarze ? Ano poszli do mediów państwowych, na posady polityczne, chwalą władzę, słodzą politykom rządu, PiSu są wobec nich praktycznie..bezkrtytyczni. A nawet gorzej bo ta propaganda jest robiona nachalnie, chamsko. Di tego atakuje się każdego kto ma inne zdanie od PO, przez partię Razem, a nawet Korwina bo krytykował PiS za atak na TK (gospodarkę) czy Kukiz15 (CETA). Przepraszam...to jest zmiana na lepsze, dobra zmiana, bo nasi tj. obecny rząd jak świnie dopchali się do koryta ?!
Czyli plusy "Tygodnika powszechnego" i ewentualnie "Polityki".
Oraz niezwykły minus "Wprost".
Reszta to drgania statystyki.