Abstra zmienia się w Studi
Firma Abstra, produkująca treści na YouTube, od połowy lipca działa pod nową nazwą Studi.
"Rebranding podyktowany jest koniecznością dostosowania się do potrzeb rynku i chęcią zwrócenia uwagi na nowe kompetencje wychodzące poza Influencer Marketing i produkcję kanałów własnych na YouTube. Studi to kompleksowe podejście do video i audio w digitalu - od strategii po produkcję i dystrybucję materiałów dedykowanych Millenialsom i generacji Z" - uzasadnia rebranding firma.
Co to jest Studi
Jak wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Olek Wandzel, prezes Studii, dotychczasowa identyfikacja spółki "była nieczytelna dla rynku". - Percepcja naszych partnerów oparta była przede wszystkim na genezie powstania Abstra, czyli kanału Abstrachuje.TV. Aktualnie ABCH jest tylko i aż jednym z kanałów wchodzących w skład grupy. Jesteśmy dziś diametralnie innym podmiotem niż w 2016 roku i wspólnie uznaliśmy, że najwyższy czas, aby tę ewolucję podkreślić. Bardzo nam zależy, abyśmy byli postrzegani przez pryzmat naszych projektów i tego co robimy dobrze, czyli kreowaniu, produkcji i dystrybucji komercyjnych treści video i audio skierowanych do Millenialsów i Generacji Z - mówi nam Wandzel.
Skąd wziął się pomysł na nazwę Studi? - Bardzo nam zależało na tym, aby nowa identyfikacja była prosta, zrozumiała i w odróżnieniu od Abstra, nie budziła żadnych wątpliwości. Uważam, że Studi spełnia wszystkie powyższe kryteria i to przeważyło za tym wyborem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Olek Wandzel.
Zmiana nazwy nie niesie za sobą korekty adresu, siedziby. Bez zmian pozostaje także zarząd. Tworzą go prezes Olek Wandzel, Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka jako wiceprezes odpowiedzialna za sprzedaż i produkcję oraz Maciej Tomczyk, wiceprezes ds. operacyjnych.
Do portfolio Studi należą m.in. youtubowe kanały „Abstrachuje.tv”, „Beksy”, „Dla Pieniędzy”, „Foot Truck” i „NP: Nowe Pokolenie”. Firma jeszcze jako Abstra została założona w 2016 roku przez Roberta Pasuta, Czarka Jóźwika i Rafała Masnego, twórców kanału Abstrachuje.tv. W marcu z kanału odszedł Rafał Masny, który postanowił skupić się na innych projektach. Twórca został w Abstra jako udziałowiec (jest właścicielem 11,33 proc. akcji). Dalej tworzy własny kanał youtube'owy, mający obecnie 239 tys. subskrypcji.
Zmiany w strukturze Abstra
W 2020 roku spółka zanotowała 8,73 mln zł przychodów, co wobec 9,36 mln zł w 2019 roku oznacza spadek o 6,8 proc. - wynika ze wstępnego raportu firmy. Wpływy z własnych kanałów youtube’owych (m.in. Abstrachuje, Beksy, Dla Pieniędzy, FootTruck) zmalały rok do roku z 7,23 do 3,2 mln zł, a liczba odtworzeń opublikowanych tam treści - o 33 proc. do 363,7 mln. Za to przychody z kanałów tworzonych dla reklamodawców poszły w górę o ponad 100 proc. do 3,5 mln zł. Firma zrealizowała osiem takich projektów, dwukrotnie więcej niż w 2019 roku.
Uruchomiona jesienią 2019 roku platforma podcastowa Storia wygenerowała 780 tys. zł przychodów.
W ub.r. Abstra po raz pierwszy osiągnęła zysk EBITDA w wysokości 0,43 mln zł, podczas gdy w 2019 roku miała 3,24 mln zł straty sprzedażowej i 3,39 mln zł straty netto.
W sprawozdaniu złożonym w KRS za 2019 roku Abstra podała, że jej przychody z własnych kanałów youtube’owych wzrosły z 6,46 do 7,23 mln zł, z produkcji zewnętrznych zmalały z 1,36 mld zł do 69 tys. zł, z kanałów dla marek zwiększyły się z 20 tys. zł do 1,72 mln zł, a pozostałe przychody ze sprzedaży produktów poszły w górę z 54 do 288,8 tys. zł.
Od jesieni 2017 roku udziałowcem Abstra jest Padrone Capital, obecnie ma 35,1 proc. kapitału. Wspólnikami Padrone Capital są natomiast Aulos 1, Maciej Wandzel, Aleksander Wandzel i Bogusław Leśnodorski. Natomiast po 11,33 proc. udziałów Abstra mają Rafał Masny, Robert Passut i Cezary Jóźwik, twórcy kanału youtube’owego Abstrachuje, z którego narodziła się spółka.
Dołącz do dyskusji: Abstra zmienia się w Studi
Podpowiadam jeszcze pare zwrotów dla Pana Aleksandra:
- słuszna racja
- fakt autentyczny
- cofać do tylu