Grupa Abstra rozszerza działalność o podcasty. Startuje Storia by Abstra
Storia by Abstra to nowy projekt Grupy Abstra, producenta treści na YouTube. W ramach działalności podmiotu powstaje portfolio podcastów wideo, a także kierowana do partnerów komercyjnych usługa „podcast as a service” oraz platforma do współpracy dla twórców Storia Podcast Network.
Storia by Abstra to producent treści łączący kompetencje w dziedzinie tworzenia wideo na YouTube z realizacją podcastów. Nowo utworzonym podmiotem zarządzać będzie Karol Stryja, twórca podcastu „Zawodowcy” i popularyzator tej formy komunikacji.
Twórcy i klienci w nowej spółce mają dostęp do pełnej infrastruktury, na którą składa się nowoczesne studio nagraniowe oraz profesjonalny zespół, zajmujący się produkcją oraz post-produkcją materiałów audio i wideo.
- Chcemy docierać do ludzi za pomocą takiego medium, jakiego oni oczekują i na tych urządzeniach, które dziś faktycznie są w centrum wszechświata - mówił na spotkaniu prasowym Olek Wandzel, wiceprezes Grupy Abstra odpowiedzialny za rozwój strategii contentowej firmy. - Audio przeżywa dzisiaj swoje lata świetności na nowo. Tak jak pewna potrzeba telewizji zaczęła być zaspokajania przez platformy VoD , Netflixa, tak potrzebę radia zaspokajają treści podcastowe. To pokazuje, że w dzisiejszym, pędzącym świecie jest miejsce na dłuższe treści - dodawał Wandzel.
Storia Podcast Network i audycje youtuberów
W ramach platformy Storia Podcast Network będzie funkcjonować 14 podcastów o tematyce m.in. lifestylowej, sportowej, finansowej i popkulturowej. Do sieci należą już podcasty "Kryminatorium”, „Porozmawiajmy o IT” i „Nerdy nocą”, „Przedsiębiorcom z wyboru”, „O zmierzchu” „Podcast rowerowy”.
Obok podcastów ze Storia Podcast Network, swoje audycje poprowadzą youtuberzy zrzeszeni w Grupie Abstra. Znani z kanału „Foot Truck” Łukasz Wiśniowski i Kuba Polkowski uruchomili cykl pięciu podcastów „Foot Truck Live”, będących zapisem codziennych audycji na żywo na YouTube poświęconych najsilniejszym ligom piłkarskim Europy.
Paweł Svinarski z „Dla Pieniędzy” poprowadzi cykl rozmów o finansach zatytułowany analogicznie, jak jego kanał na YouTube. Z kolei podcast ekspercki „ProTube” gościć będzie ekspertów z różnorodnych dziedzin, którzy dyskutować będą o YouTube oraz nowych mediach. Łącznie w strukturze Storia by Abstra znajduje się 25 podcastów.
– Podcasty to jedyne medium, z którego możemy korzystać w międzyczasie. To jedyne medium, które pozwala na wykorzystanie ekstra czasu, jaki posiadamy, ponieważ nie przykuwa naszej uwagi – mówił na spotkaniu z dziennikarzami Karol Stryja, chief podcast officer w Storia by Abstra.
Podcasty z wydawcami mediowymi
Storia by Abstra planuje rozwijać produkty video podcastowe w ramach modelu joint-venture we współpracy z tradycyjnymi wydawcami mediowymi. Pierwszym projektem tego typu jest prowadzona przez Dawida Muszyńskiego audycja „Podcast! Kamera! Akcja!”, powstała we współpracy z 4fun Media, właścicielem portalu Naekranie.pl. W ramach audycji prowadzący rozmawia z największymi postaciami polskiego kina i serialu. Pierwszy odcinek ukazał się 21 sierpnia.
Dołącz do dyskusji: Grupa Abstra rozszerza działalność o podcasty. Startuje Storia by Abstra
Pytanie brzmi, co na to Brzózka de Paulus?
Panowie z Abstra, zainteresujcie się tematem.
Dobranoc
B