Strategy Analytics: 308 mln komórek sprzedanych w II kw.
W II kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 308 milionów telefonów komórkowych.
To o 13 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 (273 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics. Spośród pięczu czołowych producentów najwyższy wzrost odnotowały firmy Research In Motion i Samsung.
"Tempo wzrostu było wolniejsze niż 17-proc. średnia w poprzednich dwóch kwartałach, ale to i tak dużo lepszy wynik niż 8-proc. spadek odnotowany w czasie kryzysu w II kwartale 2009 roku" - stwierdził Bonny Joy, starszy analityk w Strategy Analytics.
Liderem rynku w minionym kwartale była Nokia, wyprzedzając Samsunga, LG, RIM i Sony Ericsson. Z kolei Apple, które sprzedało 8,4 miliona iPhone'ów (wzrost o 61 proc. w ujęciu rocznym), zwiększyło swój udział w rynku z 2 do blisko 3 proc.
Globalna sprzedaż komórek i udział w rynku - pierwsza piątka dostawców
Sprzedaż komórek (w mln sztuk) | II kw. 2009 | 2009 | II kw. 2010 |
Nokia Samsung LG RIM Sony Ericsson Pozostali | 103.2 52.3 29.8 8.0 13.8 66.0 | 431.8 227.1 117.9 34.5 57.0 277.2 | 111.1 63.8 30.6 11.2 11.0 79.8 |
Suma | 41.5 | 1145.5 | 307.5 |
Udział w rynku (w %) | II kw. 2009 | 2009 | II kw. 2010 |
Nokia Samsung LG RIM Sony Ericsson Pozostali | 37.8 19.1 10.9 2.9 5.1 24.2 | 37.7 19.8 10.3 3.0 5.0 24.2 | 36.1 20.7 10.0 3.6 3.6 26.0 |
Suma | 100.0 | 100.0 | 100.0 |
wzrost rok do roku (w %) | II kw. 2009 | 2009 | II kw. 2010 |
Nokia Samsung LG RIM Sony Ericsson Pozostali | -15.4 14.4 7.6 42.9 -43.4 -8.2 | -7.8 15.5 17.0 46.8 -41.0 -5.2 | 7.7 22.0 2.7 40.0 -20.3 20.9 |
Suma | -8.1 | -2.8 | 12.6 |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 308 mln komórek sprzedanych w II kw.