Sprzedaż „Tele Tygodnia” spadła poniżej 850 tys. egz. Tylko „Kurier TV” na plusie po I kwartale
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych był „Tele Tydzień”, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Natomiast jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Kurier TV”.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2015 roku uplasowała się na poziomie 848 225 egz., co oznacza stratę względem I kwartału 2014 roku o 7,01 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,89 proc. i ustabilizowała się na poziomie 358 820 egz. Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 188 810 egz., po wzroście o 15,32 proc. - jedynym w zestawieniu.
Warto dodać, że dotychczasowa redaktor naczelna „Kuriera TV” (oraz „Super TV” i „Tele Maxa”) Agnieszka Trojanowicz od kwietnia br. została nową redaktor naczelną „Tele Tygodnia” i „Świat Seriali” (więcej na ten temat).
Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 5,24 proc. i wyniosła 100 962 egz.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Tydzień | 1 137 610 | 849 294 | 848 225 | 1 215 639 | 914 030 | 912 157 |
To & Owo | 537 537 | 358 820 | 358 820 | 570 401 | 385 368 | 385 368 |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 286 557 | 188 810 | 188 810 | 243 926 | 163 725 | 163 725 |
Program TV | 199 993 | 123 568 | 100 962 | 211 769 | 131 364 | 106 547 |
W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem marca ub.r. zmniejszył się o 3,63 proc. do poziomu 862 020 egz.
Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (360 879 egz.; spadek o 4,26 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (189 748 egz., wzrost o 18,10 proc. - jedyny w zestawieniu).
W tym ujęciu najwięcej stracił, będący ostatni w zestawieniu, magazyn „Program TV” - było to 4,88 proc. do 98 495 egz.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Tydzień | 1 143 918 | 863 020 | 862 020 | 1 240 853 | 896 350 | 894 450 |
To & Owo | 535 590 | 360 879 | 360 879 | 582 494 | 376 954 | 376 954 |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 286 930 | 189 748 | 189 748 | 245 321 | 160 662 | 160 662 |
Program TV | 198 630 | 120 757 | 98 495 | 212 000 | 127 770 | 103 553 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Tele Tygodnia” spadła poniżej 850 tys. egz. Tylko „Kurier TV” na plusie po I kwartale