Serwisy dzienników: „Rzeczpospolita” „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” mocno w górę zasięgowo, „Fakt” dominuje w odsłonach
Serwis „Faktu” zanotował w zeszłym miesiącu więcej odsłon niż pozostałe strony dzienników ogólnopolskich łącznie. W ciągu roku duże wzrosty liczby użytkowników i zasięgu zanotowały witryny „Rzeczpospolitej”, „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Dziennika Gazety Prawnej”, natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania niezmiennie osiągają serwisy „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.
W listopadzie br. serwis internetowy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 6,26 mln realnych użytkowników, czyli 23,62 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w nim 222,32 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 15 minut i 9 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl (cały czas działający pod tą domeną, chociaż od ponad roku noszący nazwę Fakt24.pl) w minionym miesiącu zanotował więcej odsłon niż pozostałe 11 stron dzienników ogólnopolskich łącznie - miały one 181,52 mln odsłon. Natomiast pod względem liczby użytkowników tylko nieznacznie (o 100 tys.) wyprzedził Wyborcza.pl, główny serwis „Gazety Wyborczej” (Agora). Serwis ten, w połowie października uruchomiony w nowej wersji, mając o 651,2 tys. użytkowników więcej niż witryna „Super Expressu” SE.pl (ZPR Media) zanotował prawie dwa razy więcej odsłon (63,88 mln wobec 32,02 mln) i ponad dwa razy dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (11:15 minuty wobec 4:41 minuty).
Zdecydowanie najwięcej czasu przeciętny odwiedzający spędził na stronie „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 34 minuty, oraz w serwisie „Parkietu” (Gremi Media) - 27:54 minuty. Natomiast na Wyborcza.biz (Agora) ten wskaźnik wyniósł tylko 2:14 minuty, a na Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) - 2:37 minuty.
Z „Gazetą Wyborczą” związane są dwie witryny w zestawieniu (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a z „Dziennikiem Gazetą Prawną” - trzy (Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl, Forsal.pl). W serwisach „GW” i na Gazetaprawna.pl, podobnie jak w witrynach „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i „Parkietu” część treści, przede wszystkim dłuższych artykułów z wydań tych gazet, jest dostępna odpłatnie.
Serwisy gazet ogólnopolskich w listopadzie 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
fakt.pl | 6 264 556 | 222 316 063 | 1 582 532 | 0:15:09 | 23,62% |
wyborcza.pl | 6 164 482 | 63 884 215 | 1 156 413 | 0:11:15 | 23,24% |
se.pl | 5 513 262 | 32 022 976 | 430 688 | 0:04:41 | 20,78% |
przegladsportowy.pl | 3 062 095 | 25 019 366 | 514 873 | 0:10:05 | 11,54% |
rp.pl | 2 455 761 | 21 450 951 | 295 002 | 0:07:12 | 9,26% |
gazetaprawna.pl | 2 157 305 | 7 654 527 | 140 504 | 0:03:54 | 8,13% |
dziennik.pl | 1 878 434 | 13 328 007 | 171 766 | 0:05:29 | 7,08% |
wyborcza.biz | 1 631 375 | 4 691 363 | 60 885 | 0:02:14 | 6,15% |
polskatimes.pl | 761 341 | 3 026 800 | 33 175 | 0:02:37 | 2,87% |
forsal.pl | 609 717 | 2 610 087 | 42 356 | 0:04:10 | 2,30% |
pb.pl | 582 520 | 5 122 563 | 330 086 | 0:34:00 | 2,20% |
parkiet.com | 122 072 | 2 708 540 | 56 776 | 0:27:54 | 0,46% |
Tylko na komputerach Fakt.pl miał w minionym miesiącu nieco większą przewagę nad Wyborcza.pl pod względem liczby użytkowników (4,07 mln wobec 3,86 mln), ale mniejszą w liczbie odsłon (89,36 mln wobec 41,32 mln). Ponadto zanotował krótszy średni czas korzystania przez użytkownika (11:56 minuty) od witryny „GW” (12:13 minuty).
Pod względem przeciętnego czasu spędzanego przez odwiedzającego zdecydowanym liderem jest serwis „Pulsu Biznesu” (51:07 minuty), wyprzedzający witrynę „Parkietu” (33:18 minuty).
Serwisy gazet ogólnopolskich w listopadzie 2016 r. na komputerach | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
fakt.pl | 4 070 494 | 89 361 880 | 809 039 | 0:11:56 | 15,35% |
wyborcza.pl | 3 858 591 | 41 317 841 | 785 140 | 0:12:13 | 14,55% |
se.pl | 3 237 468 | 17 401 788 | 244 491 | 0:04:32 | 12,21% |
przegladsportowy.pl | 1 919 659 | 10 956 026 | 277 452 | 0:08:40 | 7,24% |
rp.pl | 1 564 054 | 14 579 819 | 203 343 | 0:07:48 | 5,90% |
gazetaprawna.pl | 1 426 528 | 5 132 366 | 101 089 | 0:04:15 | 5,38% |
dziennik.pl | 1 053 615 | 7 779 060 | 112 950 | 0:06:26 | 3,97% |
wyborcza.biz | 1 026 438 | 2 976 938 | 41 076 | 0:02:24 | 3,87% |
polskatimes.pl | 437 302 | 1 736 319 | 18 536 | 0:02:33 | 1,65% |
pb.pl | 367 757 | 4 005 341 | 313 268 | 0:51:07 | 1,39% |
forsal.pl | 341 510 | 1 506 550 | 27 296 | 0:04:48 | 1,29% |
parkiet.com | 83 253 | 2 282 596 | 46 202 | 0:33:18 | 0,31% |
Na smartfonach i tabletach Wyborcza.pl miała w listopadzie 3,48 mln użytkowników, o 159,6 tys. więcej niż Fakt.pl. Za to ten drugi serwis zanotował prawie sześć razy więcej odsłon (132,95 mln wobec 22,57 mln) i ponad dwukrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (14 minut wobec 6:25 minuty).
Witryny „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” miały na urządzeniach mobilnych więcej odsłon (odpowiednio 132,95 mln i 14,06 mln) niż na komputerach (89,36 mln i 10,96 mln).
Serwisy gazet ogólnopolskich w listopadzie 2016 r. w internecie mobilnym | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
wyborcza.pl | 3 475 829 | 22 566 374 | 371 272 | 0:06:25 | 13,10% |
fakt.pl | 3 316 265 | 132 954 183 | 773 493 | 0:14:00 | 12,50% |
se.pl | 3 085 015 | 14 621 188 | 186 197 | 0:03:37 | 11,63% |
przegladsportowy.pl | 1 678 943 | 14 063 340 | 237 421 | 0:08:29 | 6,33% |
rp.pl | 1 098 698 | 6 871 132 | 91 659 | 0:05:00 | 4,14% |
dziennik.pl | 1 004 295 | 5 548 947 | 58 816 | 0:03:31 | 3,79% |
gazetaprawna.pl | 893 343 | 2 522 161 | 39 414 | 0:02:39 | 3,37% |
wyborcza.biz | 752 053 | 1 714 425 | 19 808 | 0:01:35 | 2,84% |
polskatimes.pl | 391 681 | 1 290 481 | 14 639 | 0:02:15 | 1,48% |
forsal.pl | 285 630 | 1 103 537 | 15 060 | 0:03:10 | 1,08% |
pb.pl | 263 075 | 1 117 221 | 16 817 | 0:03:50 | 0,99% |
parkiet.com | - | 425 944 | 10 574 | - | - |
W skali roku zasięg serwisu „Faktu” wzrósł o 1,09 pkt proc., czyli 4,8 proc. (porównywanie zmiany liczby użytkowników jest dużo mniej miarodajne, ponieważ w listopadzie ub.r. liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano w badaniu na 24,64 mln, a w listopadzie br. - na 26,52 mln, czyli o 7,6 proc. więcej). Jednocześnie witryna zyskała 60,08 mln odsłon (37 proc. w górę), a średni czas korzystania z niej zmalał o 1:50 minuty (czyli o 10,8 proc.). Strona jako jedyna w zestawieniu zanotowała więcej odsłon niż rok wcześniej.
Bardzo duże wzrosty zasięgu osiągnęły Wyborcza.pl (o 5,47 pkt proc., czyli 30,8 proc.), SE.pl (o 6,8 pkt proc., czyli 48,6 proc.), Rp.pl (o 4,05 pkt proc., czyli 77,7 proc.), Gazetaprawna.pl (o 1,93 pkt proc., czyli 31,1 proc.), Dziennik.pl (o 2,09 pkt proc., czyli 41,9 proc.) i Forsa.pl (o 0,68 pkt proc., czyli 42 proc.). Jednocześnie na wszystkich zmalała liczba odsłon. Największy spadek zanotowała Wyborcza.pl (o 27,44 mln, czyli 30 proc.), a procentowo jeszcze więcej straciły Wyborcza.biz (10,61 mln, czyli 69,3 proc. w dół), Parkiet.com (4,58 mln, czyli 62,8 proc.) i Przegladsportowy.pl (13,64 mln, czyli 35,3 proc. w dół).
Z kolei średni czas spędzany przez użytkownika najbardziej zmalał na Pb.pl (o 25:32 minuty, czyli 42,9 proc.), Wyborcza.pl (o 9:45 minuty, czyli 46,4 proc.) i Wyborcza.biz (o 8:54 minuty, czyli 79,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Serwisy dzienników: „Rzeczpospolita” „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” mocno w górę zasięgowo, „Fakt” dominuje w odsłonach