SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy biznesowe: Onet i WP na czele, Wyborcza.biz do góry

Działy biznesowo-finansowe Onetu, Wirtualnej Polski i Interii oraz Wyborcza.biz i Money.pl to najpopularniejsze polskie serwisy biznesowe. W skali roku duży wzrost odwiedzalności zanotowała Wyborcza.biz, a spory spadek - strony Onetu.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju wśród polskich serwisów biznesowych najwięcej użytkowników i odsłon miały działy biznesowo-finansowe Onetu i Wirtualnej Polski. Przy czym na urządzeniach mobilnych zdecydowanie najwięcej odsłon zanotowała Wyborcza.biz. Natomiast w dziale finansowym Money.pl przeciętny użytkownik spędzał zdecydowanie najwięcej czasu - o połowę więcej niż na innych czołowych serwisach.

W całej kategorii "Biznes, finanse, prawo" liderem jest Grupa Onet (której serwisy w maju miały 3,46 mln real users i 54 mln odsłon) przed Money.pl (3,4 mln RU, 45 mln odsłon) praz Wirtualną Polską i Orange 3,17 mln RU, 53 mln odsłon) - zobacz szczegółówe dane.

>>> Megapanel z maja: Facebook przed YouTube’em, NK.pl w dół

Wybrane serwisy biznesowe w maju 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users odsłony czas [godz] czas na RU [godz:min:s] zasięg odsłony mobilne
Biznes.Onet.pl 2 704 730 33 926 081 958 441 00:21:16 13,89% 187 707
Finanse.WP.pl 2 620 496 37 963 758 704 151 00:16:07 13,45% 366 164
Wyborcza.biz 1 492 000 21 935 366 536 127 00:21:34 7,66% 1 897 702
Money.pl - serwis finansowy 1 485 115 30 151 991 845 087 00:34:09 7,63% 528 907
Biznes.Interia.pl 1 096 715 10 783 664 232 287 00:12:42 5,63% 454 197


Sekcja finansowa Money.pl zanotowała prawie 250 tys. real users mniej niż przed rokiem, ale ponad 5 mln odsłon więcej, a przeciętny użytkownik przebywał na niej 12 minut dłużej. Za to serwis biznesowy Onetu stracił w skali roku 425 tys. użytkowników i 5,5 mln odsłon.

Z drugiej strony zasięg Wyborcza.biz (Grupa Gazeta.pl) wzrósł mniej więcej o połowę - konkretnie o 465 tys. real users i ponad 9 mln odsłon.  Przy czym na Wyborcza.biz zamieszczane są  również treści dotyczące nowych technologii i prawa. Natomiast serwis finansowy Wirtualnej Polski zyskał w skali roku 115 tys. użytkowników i ponad 5 mln odsłon.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2012 roku

Wybrane serwisy biznesowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis maj 2012 maj 2011
real users odsłony czas na RU [godz:min:s] real users odsłony czas na RU [godz:min:s]
Biznes.Onet.pl 2 704 730 33 926 081 00:21:16 3 129 489 49 445 821 00:19:06
Finanse.WP.pl 2 620 496 37 963 758 00:16:07 2 504 539 32 737 404 00:13:16
Wyborcza.biz 1 492 000 21 935 366 00:21:34 1 025 582 12 785 698 00:20:54
Money.pl - serwis finansowy 1 485 115 30 151 991 00:34:09 1 721 732 23 451 824 00:22:34
Biznes.Interia.pl 1 096 715 10 783 664 00:12:42 1 223 101 21 516 850 00:24:02

Dołącz do dyskusji: Serwisy biznesowe: Onet i WP na czele, Wyborcza.biz do góry

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
onse
kto to stworzył ? na potrzeby kogo ?
0 0
odpowiedź
User
true
PR z Wrocławia chyba zapłacił za te wyniki. Jakoś w megapanelu widać coś innego :) - wstyd dla Wirtualnych Mediów!
0 0
odpowiedź
User
internetguide.pl
InternetGuide.pl to serwis skupiający firmy związane z polskim internetem. Zamieszczenie informacji o swojej firmie jest bezpłatne wystarczy tylko skontaktować się z nami za pomocą formularza lub odrazu na e-mail wysłać swoje logo oraz informację jaka ma być zawarta na stronie wraz z wyrażeniem zgody na umieszczenie tych materiałów tylko i wyłącznie na stronie www.internetguide.pl
0 0
odpowiedź