SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Scripps Networks Interactive ze wzrostem przychodów i zysku, najwięcej zarabia z HGTV i Food Network

Koncern Scripps Networks Interactive, właściciel m.in. Grupy TVN, w ub.r. zanotował wzrost przychodów operacyjnych o 12,7 proc. do 3,4 mld dolarów i zysku netto o 8,9 proc. do 847,4 mln dolarów. Wśród międzynarodowych kanałów telewizyjnych firmy zdecydowanie największe wpływy zapewniają HGTV i Food Network.

W 2016 roku wpływy reklamowe Scripps Networks Interactive wzrosły znacznie bardziej niż przychody z dystrybucji. Te pierwsze w całym roku zwiększyły się o 17,2 proc. do 2,42 mld dolarów, a te drugie - o 2,2 proc. do 894,4 mln dolarów. Z innych źródeł firma zanotowała 90,7 mln dolarów wpływów, o 12,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

W samym czwartym kwartale ub.r. przychody z dystrybucji zmalały w skali roku o 2,1 proc. do 221,2 mln dolarów, a z innych źródeł - o 11,4 proc. do 26,1 mln dolarów, natomiast przychody reklamowe zwiększyły się o 7,5 proc. do 641,5 mln dolarów.

Jednocześnie mocno wzrosły wydatki koncernu na usługi - o 20,9 proc. do 1,19 mld dolarów chociaż w samym czwartym kwartale zwiększyły się tylko o 1,7 proc. Mniej niż rok wcześniej wyniosły natomiast koszty odpisów wartości - spadły o 2,1 proc. do 71,6 mln dolarów.

Zysk operacyjny firmy przed opodatkowaniem osiągnął wartość 1,28 mld dolarów (13,9 proc. więcej niż w 2015 roku), zysk netto - 847,4 mln dolarów (8,9 proc. więcej), a zysk netto przypadający Scripps Networks Interactive - 673,6 mln dolarów (11 proc. więcej).

W minionym kwartale zysk operacyjny stacji telewizyjnych Scripps Networks Interactive w USA wyniósł 301,4 mln dolarów (wobec 284,1 mln dolarów rok wcześniej), a na rynkach zagranicznych stacje koncernu zanotowały 42,6 mln dolarów straty operacyjnej (wobec 19,4 mln dolarów zysku rok wcześniej). Wynik operacyjny na minusie firma miała też w zakresie działalności korporacyjnej.

Skorygowany zysk segmentu telewizyjnego firmy w USA wyniósł 328,6 mln dolarów, a na rynkach zagranicznych - 40,9 mln dolarów, natomiast skorygowana strata segmentu korporacyjnego wzrosła z 23,9 mln do 29 mln dolarów.

W całym ub.r. Scripps Networks Interactive w segmencie telewizyjnym miał 1,42 mld dolarów skorygowanego zysku w USA (wobec 1,35 mld dolarów rok wcześniej) i 103,1 mln dolarów na rynkach zagranicznych (wobec 35,5 mln dolarów rok wcześniej).

W tej drugiej kategorii zaliczane są wyniki kanałów Grupy TVN, którą koncern kupił w połowie 2015 roku. W ub.r. na finalizację transakcji i integrację swoich struktur z tą firmą wydał 15,1 mln dolarów, wobec 28,3 mln dolarów rok wcześniej.

Wśród międzynarodowych marek telewizyjnych Scripps Networks Interactive zdecydowanie największe wpływy operacyjne przynoszą HGTV i Food Network. W ub.r. przychody operacyjne pierwszej stacji wzrosły o 8,1 proc. do 1,09 mld dolarów, a drugiej - o 4,6 proc. do 891,6 mln dolarów.

Procentowo jeszcze mocniej, o 9,4 proc., do 149,8 mln dolarów, zwiększyły się wpływy operacyjne z internetu.

Na początku br. Grupa TVN uruchomiła polską wersję HGTV, która zastąpiła TVN Meteo Active.

Na koniec ub.r. skonsolidowane zadłużenie Scripps Networks Interactive wynosiło 3,2 mld dolarów, wobec 4 mld dolarów rok wcześniej.

Koncern prognozuje, że w br. zanotuje ok. 6-procentowy wzrost wpływów skonsolidowanych, 3-procentowy wzrost skorygowanego zysku netto oraz 155-160 mln dolarów wydatków na amortyzację i odpisów wartości.

Dołącz do dyskusji: Scripps Networks Interactive ze wzrostem przychodów i zysku, najwięcej zarabia z HGTV i Food Network

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Niki Nik
gdzie płacą podatki dochodowe?
0 0
odpowiedź
User
MiMi
gdzie płacą podatki dochodowe?


jak to gdzie? wiadomo że w Rosji!
0 0
odpowiedź
User
arnie
Ale was strzygą lemingi :) :)
0 0
odpowiedź