Samsung wydał w br. na marketing 14 mld dolarów
Dział Samsung Electronics koreańskiego koncernu tylko w tym roku na działania reklamowo-marketingowe przeznaczy łącznie 14 mld dolarów.
Kwota, którą Samsung Electronics przeznacza na marketing, jest porównywana m.in. z PKB Albanii, który wynosi 13,1 mld dolarów, czy nawet z kosztem zorganizowania igrzysk olimpijskich w Londynie w ub.r. Agencja Reuters zestawia to natomiast z jedną z głośnych w branży nowych technologii transakcji z ostatnich lat, czyli przejęciem Motoroli przez Google za 12,5 mld dolarów.
Samsung przeznaczył w br. na działania marketingowe 5,4 proc. swoich przychodów, podczas gdy w przypadku Apple’a odsetek ten wynosi tylko 0,6 proc. Do niedawna liderem w tej kategorii był koncern motoryzacyjny General Motors, który na reklamę wykładał 3,5 proc. swoich dochodów.
Działanie promocyjne Samsunga odbywają się na wielu polach. Część środków jest przeznaczana na realizację spotów, czego przykłady można zobaczyć chociażby powyżej. W ostatnim czasie głośno jednak było również o nieuczciwych praktykach koreańskiej firmy, które polegały na opłacaniu negatywnych komentarzy w internecie o konkurencyjnych markach (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Samsung wydał w br. na marketing 14 mld dolarów