Saatchi&Saatchi IS ze wzrostem wpływów krajowych i zysku operacyjnego. Liczy na dalsze synergie w Publicis Groupe
W ub.r. agencja reklamowa Saatchi&Saatchi IS zanotowała spadek przychodów o 0,9 proc. do 104,78 mln zł oraz zysku netto z 4,63 do 3,01 mln zł. Wzrosły natomiast jej wpływy w kraju oraz wynik operacyjny. - Spodziewane są dalsze synergie wynikające z bliższej współpracy z innymi lokalnymi spółkami grupy Publicis, w szczególności z agencjami mediowymi oraz w obszarze creative/content - zapowiada zarząd agencji.
Przychody Saatchi&Saatchi IS z kraju zwiększyły się z 50,06 mln zł w 2017 roku do 56,08 mln zł w ub.r., a wpływy z zagranicy zmalały z 55,61 do 48,7 mln zł. Według sprawozdania zamieszczonego właśnie w KRS agencja w ub.r. wprowadziła nową strategię „Think human, search data, use technology” mającą na celu digitalizację oferty kreatywnej firmy.
- Powołano nową rolę digital growth director odpowiadającą za proces akceleracji nowych rozwiązań w agencji. Spółka rozwija także szerzej ekspertyzę tworzenia strategii, ekosystemów mediowych, kreacji i produkcji contentowych na całej ścieżce „customer journey”. Rozpoczęła także proces pracy nad transformacją digitalową marki Mercedes w ramach sieci Publicis Emil. Rozszerza ofertę działu Design o nowe talenty 3D i motion design, pozwalające na tworzenie bardzo wysokiej jakości contentu - wyliczono.
W ub.r. zakończono fuzję agencji Saatchi&Saatchi i Interactive Solutions rozpoczętą jesienią 2013 roku. Firma należy do koncernu marketingowego Publicis Groupe, jej bezpośrednim właścicielem jest holenderska spółka Publicis Groupe Holdings.
W ub.r. przychody Saatchi&Saatchi IS w ramach grupy kapitałowej Publicis Groupe wyniosły 21,81 mln zł, z czego 9,59 mln zł od Saatchi & Saatchi Group Limited. Natomiast w obrębie tego koncernu agencja wydała w ub.r. 20,08 mln zł, w tym 11,21 mln zł na zakup usług w polskiej spółce Prodigious, działającej od 2017 roku.
Koszty 6 proc. w dół, wynik operacyjny 6,1 mln zł w górę
Koszty operacyjne Saatchi&Saatchi IS w ub.r. wyniosły 99,86 mln zł, co wobec 106,8 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 6,5 proc. Wydatki na usługi obce zmalały z 57,87 do 54,06 mln zł, na wynagrodzenia - z 37,38 do 34,92 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 6,46 do 5,64 mln zł.
W ub.r. przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło 323,75 etatów, wobec 394,98 etatów rok wcześniej. Pod koniec czerwca br. nastąpiły zmiany w zarządzie: odwołani zostali Thomas Barbusse i Justin Billingsley, a nowymi członkami zostali Jarosław Ziębiński i David Clark.
Natomiast koszty zużycia materiałów i energii poszły w górę z 1,41 do 3,33 mln zł, a amortyzacji - z 672,3 do 713,5 tys. zł.
Przełożyło się to na wzrost wyniku sprzedażowego z 1,12 mln zł straty do 4,92 mln zł zysku i operacyjnego z 1,2 mln zł straty do 4,92 mln zł zysku. Natomiast na sporym spadku zysku netto - z 5,63 do 3,01 mln zł - zaciążyły brak w ub.r. zysku z rozchodu aktywów finansowych (rok wcześniej ten zysk wyniósł 8,02 mln zł) oraz 1,17 mln zł zapłaconego w ub.r. podatku dochodowego (w 2017 roku nakłady w tym zakresie były ujemne, wyniosły -299,1 tys. zł).
Saatchi&Saatchi IS stawia na synergie w ramach Publicis Goupe i e-commerce
Zarząd Saatchi&Saatchi IS w sprawozdaniu stwierdził, że spodziewa się dalszych synergii wynikających z bliższej współpracy z innymi spółkami zależnymi Publicis Groupe w Polsce, zwłaszcza z agencjami mediowymi oraz w obszarze creative/content. - Synergie powinny być widoczne zarówno na poziomie kosztów jak przychodów, większego przepływu zasobów między spółkami, wymiany doświadczeń oraz wspólnej pracy przy pozyskiwaniu nowych klientów - wyliczono.
Za najbardziej perspektywiczny obszar kierownictwo agencji uważa „usługi eksportowe związane z tworzeniem i zarządzaniem treści e-commerce oraz ich dostarczaniem na platformy marketplace na rynkach międzynarodowych”.
- Ten obszar będzie nadal rozwijany pod submarką Publicis Commerce, która skupia międzynarodowych klientów e-commerce i digital grupy Publicis w Polsce. Rozwijany będzie zarówno w odniesieniu do klientów obsługiwanych bezpośrednio jak i poprzez inne spółki i struktury biznesowe sieci Publicis na świecie takie jak: Publicis.Sapient, Publicis Media Commerce, Digitas, z którymi nawiązano współpracę w 2018 r. - zapowiedziano.
- Planowane jest dalsze rozwijanie kompetencji e-commerce: poszerzenie ich o analitykę danych oraz projekty konsultingowe takie jak: optymalizację SEO na stronach retailerów, panele badawcze, audyty R&R, audyty produktów na e-półkach, shopper journey research, doradztwo związane z tworzeniem contentu typu „voice ready”. Spółka rozwija narzędzia do automatycznej i półautomatycznej syndykacji treści, zautomatyzowanej budowy contentu oraz PIM – wszystkie te funkcje integrowane są w postaci autorskiej platformy „eContent Suite” łączącej dotychczas stworzone narzędzia wew. wspierające usługi e-commerce agencji - wyliczył zarząd.
Natomiast jako czynniki ryzyka wymienił regulacje zmierzające do wzrostu kosztów pracy, zwiększenie liczby przetargów związanych z pojedynczymi kampaniami reklamowymi kosztem długookresowej współpracy oraz niskie bariery wejścia na rynek konkurencji, w szczególności w obszarze kreatywnym.
Dołącz do dyskusji: Saatchi&Saatchi IS ze wzrostem wpływów krajowych i zysku operacyjnego. Liczy na dalsze synergie w Publicis Groupe