Rynek przeglądarek internetowych: Chrome znowu w górę w Polsce i na świecie, rywale tracą
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lipcu 2016 r. zanotowała wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce, ponownie powiększając przewagę nad konkurentami.
Z danych StatCounter wynika, że w lipcu br. Chrome miał w skali globalnej 58,26 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 57,89 proc. w czerwcu.
W tym samym czasie spadki zanotowały kolejne w rankingu przeglądarki Firefox (z 14,16 proc. do 13,96 proc.) i Internet Explorer Microsoftu (z 10,71 proc. do 9,77 proc.). Natomiast nieznacznie zyskały Safari firmy Apple (z 9,64 proc. do 9,76 proc.) oraz Opera (z 1,72 proc. do 1,77 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome również zanotował wzrost i umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera. Przeglądarka Google miała w lipcu br. 56,72 proc. udziału, wobec 54,23 proc. w czerwcu.
Straciły następne w zestawieniu przeglądarki Firefox (z 28,35 proc. do 27,04 proc.), Opera (z 6,39 proc. do 6,1 proc.), Internet Explorer (z 4,99 proc. do 4,18 proc.) oraz Safari (z 2,36 proc. do 2,18 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome znowu w górę w Polsce i na świecie, rywale tracą