Rusza "ryzyKOchania" kampania społeczna nt. AIDS
Na mazowieckich uczelniach wyższych rozpoczęła się właśnie kampania społeczna "ryzyKOchania" zawiązana z problematyką HIV/AIDS. Ta pierwsza tego typu akcja kierowana do środowiska studenckiego obejmuje happeningi, konferencje, reklamy w prasie oraz ulotki i plakaty.
Kampanię zainaugurowały zaskakujące happeningi/flash moby odbywające się 15 maja symultanicznie w centrum Warszawy, Płocka i Ciechanowa. W najbliższych dniach w trakcie juwenaliach studenckich w Warszawie, Płocku i Mławie organizowane będą stoiska promocyjno-edukacyjne, przy których studenci będą mogli uzyskać informacje na temat HIV/AIDS, jak również wziąć udział w licznych konkursach.
Przez cały okres trwania kampanii dystrybuowane będą plakaty, ulotki, broszury informacyjne oraz gadżety kampanii w formie koszulek, ołówków i toreb. W prasie studenckiej będą się ukazywać reklamy promujące akcję. Głównym źródłem informacji o kampanii będzie strona www.ryzyKOchania.pl, natomiast w czerwcu ogłoszony zostanie konkurs na film krótkometrażowy/reklamę społeczną
Celem kampanii jest przede wszystkim podniesienie wśród studentów świadomości, że zagrożenie HIV dotyczy każdego z nas. Promując odpowiedzialny styl życia, organizatorzy akcji chcą uświadomić odbiorcom możliwe skutki ryzykownych zachowań seksualnych. Kampania ma też za zadanie szerzenie wiedzy na temat dróg zakażeń HIV oraz propagowanie idei robienia testów na obecność tego wirusa.
W realizację akcji włączyły się władze i samorządy uczelni Warszawy, Płocka i Ciechanowa, Samorząd Województwa Mazowieckiego, Urząd Miasta St. Warszawy oraz Urząd Miasta Płocka. Opiekę i wsparcie merytoryczne zapewniają Krajowe Centrum ds. AIDS oraz Sieć Plus.
Dołącz do dyskusji: Rusza "ryzyKOchania" kampania społeczna nt. AIDS