Potrzebna agencja do ogólnopolskiej kampanii o HIV/AIDS
Krajowe Centrum ds. AIDS wybierze w przetargu agencję, która zajmie się zaplanowanie i przeprowadzeniem w internecie ogólnopolskiej kampanii społecznej „Czy wiesz, że...” dotyczącej problematyki HIV/AIDS oraz innych zakażeń przenoszonych drogą płciową (STIs). Działania będą realizowane jeszcze w tym roku.
Zaplanowana przez Krajowe Centrum ds. AIDS ogólnopolska internetowa kampania społeczna "Czy wiesz, że..." ma się rozpocząć w połowie listopada br. i potrwa trzy tygodnie. Jej budżet wynosi 205 tys. zł.
Działania reklamowe będą skierowane do osób między 18 a 49 rokiem życia, kobiet w ciąży i ich partnerów, osób dorosłych podejmujących kontakty seksualne bez zabezpieczenia (prezerwatywy) z partnerem, którego status serologiczny jest nieznany, osób dorosłych, których styl życia związany jest ze zmianą co najmniej jednego partnera seksualnego (np. wejście w nowy związek, zakończenie starego związku, kontakty seksualne także z kimś innym niż aktualny partner w trakcie trwania związku), a także osób zakażonych HIV i chorych na AIDS oraz ich partnerów.
Akcja ma nie tylko informować o HIV i AIDS, ale też promować stronę internetową aids.gov.pl, poradnię internetową oraz bezpłatny telefon zaufania HIV/AIDS: 800 888 448.
Kampania ma być zarazem kampanią edukacyjną (informacyjną) i promocyjną. Ma łączyć element zdobywania wiedzy z elementami zmiany zachowań. Zmiana postępowania może nastąpić tylko wtedy, gdy odbiorcy będą wiedzieli dlaczego i jak mają swoje zachowania zmienić, stąd potrzeba komponentu edukacyjnego z zastosowaniem podstawowego założenia zapobiegania
chorobom w epidemiologii, jakim jest unikanie ryzyka lub jego minimalizowanie.
Przetarg trwa do 19 października.
Dołącz do dyskusji: Potrzebna agencja do ogólnopolskiej kampanii o HIV/AIDS