Rośnie wartość umów o sponsoring na koszulkach piłkarskich
Rynek sponsoringu na koszulkach najlepszych europejskich klubów piłkarskich opiera się kryzysowi gospodarczemu i zyskuje na wartości.
Z jedenastej edycji raportu firmy Sport+Markt o nazwie 'European Jersey Report' wynika, że w ostatnim sezonie wartość tego typu umów wyniosła 395,5 miliona euro, w porównaniu do 393,2 miliona euro rok wcześniej.
Raport obejmuje sześć najlepszych lig piłkarskich Europy (Anglia, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania i Holandia).
Biorąc pod uwagę poszczególne kluby, najwięcej ze sprzedaży miejsca na koszulkach swoich piłkarzy zarabia Bayern Monachium (20 milionów euro rocznie). Następne pod tym względem są Manchester United (16,4 mln euro), Real Madryt (15 mln euro), FC Schalke 04 (12 mln euro) i Chelsea FC (11,6 mln euro). Z kolei najwięcej pieniędzy na tego typu promocję przeznaczają firmy z sektora finansowego (75,6 mln euro).
źródło: Marketing Magazine
Dołącz do dyskusji: Rośnie wartość umów o sponsoring na koszulkach piłkarskich