SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie sieć dilerów nowych aut w Polsce

W pierwszej połowie tego roku nowe auta osobowe i dostawcze 45różnych marek sprzedawało w Polsce 1402 punkty dilerskie, to odziesięć więcej niż w końcu ubiegłego roku - poinformował instytutSamar, monitorujący rynek motoryzacyjny.

Jak wyjaśnili autorzy raportu o sieciach sprzedaży samochodów wPolsce, w okresie od stycznia do końca czerwca 2007 r. udzielono 53nowe koncesje na sprzedaż aut, ale równocześnie rozwiązano 43 takieumowy.

Największa liczba dilerów aut działa na terenie Mazowsza - 232 iŚląska - 202. Kolejne miejsca w tym rankingu zajmują Wielkopolska -139 punktów dilerskich, Małopolska - 111 i Dolny Śląsk - 108.Najskromniej pod tym względem prezentują się sieci dilerskie wwojewództwach: świętokrzyskim - 24 dilerów, opolskim - 26 ilubuskim - 37. Najgęstszą siecią dystrybucji na terenie naszegokraju dysponują: Skoda - 97 dilerów, Fiat - 74 i Opel - 70. Toyotama 60 dilerów, a Peugeot, Kia, Renault, Volkswagen, Citroen,Chevrolet i Dacia - po 51. Pozostałe marki mają od jednego dilera(Maybach) do 50 (FSO).

Jak wynika z badań Samaru, z końcem pierwszego półrocza najednego dilera prowadzącego sprzedaż aut osobowych przypadałyśrednio 114 sprzedane samochody. W przypadku pojazdów dostawczychbyło to średnio 25 samochodów. Uwzględniając wszystkie placówkisprzedaży nowych aut, a więc także filie i subdilerów, przeciętniew przeliczeniu na jeden salon sprzedano 89 samochodów osobowychoraz 18 dostawczych.

Wśród marek w rankingu efektywności sprzedaży aut osobowychzdecydowanie przewodziły placówki Toyoty (średnio po 302 sprzedaneauta), wyprzedzając Forda (przeciętnie po 197 aut) i Skodę (średniopo 174 auta).

W przypadku samochodów dostawczych placówki Volkswagenasprzedały średnio po 52 pojazdy, a dalej w kolejności Mercedes iFord - odpowiednio po 46 i 37 aut dostawczych.

  • Więcej informacji:
  • Auto

Dołącz do dyskusji: Rośnie sieć dilerów nowych aut w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl