RMF, Radio ZET i Jedynka najpopularniejsze wśród słuchaczy w średnim wieku
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego wśród słuchaczy w wieku od 40 do 59 lat zajęło RMF FM - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera zajęło RMF FM. Stacja ta zanotowała wzrost udziału w rynku radiowym z 24,16 proc. do 27,00 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl
W analizowanym okresie drugie miejsce należało do Radia ZET, które zyskało 0,40 pkt. proc. do 17,27 proc. Ostatnią pozycję na podium zajęła Jedynka (spadek z 12,87 proc. do 10,55 proc.).
40-59 | styczeń 2012 : czerwiec 2012 | styczeń 2013 : czerwiec 2013 |
Radio RMF FM | 24,16% | 27,00% |
Radio ZET | 16,87% | 17,27% |
Jedynka | 12,87% | 10,55% |
Trójka | 11,16% | 8,89% |
Audytorium 17 | 6,20% | 6,26% |
Złote Przeboje | 4,67% | 4,62% |
Radio ESKA | 3,74% | 4,19% |
Radio Maryja | 2,92% | 2,83% |
Radio Plus | 1,05% | 2,00% |
Radio TOK FM | 1,34% | 1,04% |
RMF Classic | 1,05% | 1,02% |
RMF MAXXX | 0,85% | 0,98% |
Radio Wawa | 0,52% | 0,63% |
Dwójka | 0,67% | 0,59% |
ESKA ROCK | 0,58% | 0,57% |
CHILLI ZET | 0,57% | 0,48% |
PLANETA FM | 0,54% | 0,39% |
Antyradio | 0,30% | 0,33% |
Radio PiN | 0,18% | 0,11% |
Czwórka | 0,13% | 0,11% |
Radio Roxy | 0,07% | 0,09% |
N= | 15336 | 14939 |
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego jest RMF FM (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: RMF, Radio ZET i Jedynka najpopularniejsze wśród słuchaczy w średnim wieku
Ja, wierny słuchacz Trójki od wielu lat, czekam na jak najszybszy upadek tej stacji i zmianę dyrekcji oraz połowy redakcji muzycznej. Krzywda im się nie stanie, bo za umiejętność gry w te klocki szybko znajdą pracę w dwóch najbardziej popularnych rozgłośniach komercyjnych. Poza tym tam będzie im łatwiej, bo nie trzeba się napinać i udawać undergroundowca, offowca czy hipstera. Grasz, to, co się opłaca i nie trzeba się użerać ze słuchaczami, którzy wyłapują każdy fałsz i kryptoreklamę.
Pijcie zatem do dna!