RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku wyniósł 22,1 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,1 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 16,1 proc., po wzroście o 0,9 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym kwartale wyniosła 6 pkt. proc. i była najniższa od sześciu lat.
- Konsekwentnie realizujemy nasz plan. Uporządkowaliśmy nasze portfolio pod marką parasolową. Trzymamy się strategii programowej podporządkowanej rozrywce i nie boimy się nowych pomysłów. Każdego dnia pracujemy nad tym, żeby Zetka była lepsza w muzyce, informacji i zabawie - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl wyniki Rafał Olejniczak, szef stacji radiowych Grupy Eurozet.
Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,5 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,2 pkt. proc. (do 2,5 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowało się Radio VOX FM, którego udział w okresie od grudnia 2013 do lutego 2014 roku wyniósł 1,6 proc. To o 0,2 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej, gdy na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało wówczas Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).
- Pierwsze trzymiesięczne wyniki słuchalności są o tyle niemiarodajne, że startująca w grudniu nowa stacja budowała zupełnie nowe audytorium, zaczynając niejako od zera. Jesteśmy przekonani, że słuchalność stacji z każdym miesiącem systematycznie i stopniowo będzie wzrastać, co z pewnością potwierdzą kolejne fale badania Radio Track. Jesteśmy też zadowoleni, że nowa stacja pozyskuje starszych słuchaczy niż Eska Rock, co było zasadniczym celem zmiany - mówi nam Róża Adamcio, specjalista ds. PR w Grupie Radiowej Time. Pomóc w zwiększeniu udziału ma pierwsza kampania reklamowa VOX FM, która ruszyła w poniedziałek (więcej na ten temat).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | grudzień 2008 : luty 2009 | grudzień 2009 : luty 2010 | grudzień 2010 : luty 2011 | grudzień 2011 : luty 2012 | grudzień 2012 : luty 2013 | grudzień 2013 : luty 2014 |
Radio RMF FM | 24,4% | 26,9% | 25,5% | 25,4% | 24,2% | 22,1% |
Radio ZET | 16,9% | 16,0% | 15,9% | 15,3% | 15,2% | 16,1% |
Jedynka | 12,7% | 13,0% | 12,4% | 11,6% | 10,2% | 10,2% |
Trójka | 6,6% | 7,3% | 8,8% | 7,7% | 7,5% | 7,4% |
Radio Maryja | 2,0% | 1,9% | 2,7% | 3,0% | 2,7% | 2,5% |
VOX FM (do 12.2013 r. Radio Eska Rock) | 0,9% | 1,5% | 1,3% | 1,7% | 1,8% | 1,6% |
Radio TOK FM | 1,2% | 1,0% | 1,6% | 1,5% | 1,1% | 1,2% |
RMF Classic | - | - | 0,8% | 0,7% | 0,9% | 1,1% |
Czwórka | 0,1% | 0,2% | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,6% |
Dwójka | 0,6% | 0,7% | 0,7% | 0,6% | 0,5% | 0,5% |
ZET CHILLI | 0,2% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,4% |
Radio PiN | - | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,2% |
N= | 23 289 | 21 056 | 21 033 | 21 044 | 21 058 | 21 045 |
1 2
Dołącz do dyskusji: RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry