SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama zewnętrzna włączona do Mediapanelu

Wyniki badania Mediapanel obejmą kolejne medium – outdoor – z uwzględnieniem nośników tradycyjnych (OOH) i cyfrowych (Digital OOH). Włączenie pomiaru reklamy zewnętrznej do badania jest wspólną inicjatywą reprezentantów rynku reklamy zewnętrznej oraz Gemius. 

Projekt realizowany jest we współpracy z OOHlife Izbą Gospodarczą (dawniej IGRZ). Użytkownicy Mediapanelu uzyskali możliwość wiarygodnego szacowania zasięgu reklamy out of home dzięki danym pochodzącym z pasywnego pomiaru jednoźródłowej próby badawczej Gemius. To pierwsze źródło danych o oglądalności reklamy zewnętrznej w Polsce, uwzględniające perspektywę cross-mediową.

Wyniki prezentowane w badaniu Mediapanel opracowane są na podstawie dwóch źródeł danych: reprezentatywnej próby osób wyposażonych w urządzenia pomiarowe Gemius, które dostarczają informacji o ich lokalizacji oraz współrzędnych geograficznych nośników reklamy zewnętrznej, pochodzących od firm zrzeszonych w OOHlife. W badaniu dostępne są dane dotyczące nośników AMS, Clear Channel Poland, Jet Line, Synergic oraz Warexpo. Projekt ma charakter otwarty i w każdej chwili do badania swoje nośniki reklamy zewnętrznej mogą włączyć kolejne firmy.

Możliwość sprawdzenia i porównania zasięgów

Zakres prezentowanych danych obejmuje tradycyjne nośniki reklamy zewnętrznej (OOH), jak i nośniki cyfrowe (Digital OOH), zarówno outdoorowe, jak i indoorowe. W planach rozwoju badania jest m.in. podział wyników według konkretnych formatów nośników czy uwzględnienie w wynikach informacji o liczbie kontaktów reklamowych. Dane na temat oglądalności nośników out of home publikowane są codziennie, a użytkownicy mogą z nich korzystać zarówno poprzez interfejs online, jak i za pośrednictwem API.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

“To dobra i potrzebna rynkowi reklamy wiadomość. Po wielomiesięcznych wspólnych rozmowach i konsultacjach wewnątrz branży, OOH i Digital OOH dołączają do Mediapanelu. To pierwszy etap projektu, który w cross-mediowym pomiarze widowni pokazuje ogromny potencjał naszego medium na tle innych. Obecność reklamy zewnętrznej w badaniu Mediapanel oznacza możliwość sprawdzenia i porównania zasięgu mediów i otwiera marketerom nowe ścieżki dla wyboru efektywnych strategii komunikacyjnych” - potwierdzają zgodnie Marek Kuzaka (AMS), Filip Hołowczyc (Clear Channel Poland), Michał Ciundziewicki (Jet Line), Paweł Orłowski (Synergic) i Michał Marcinkiewicz (Warexpo).

Pierwszy tego typu pomiar

- Pomiar reklamy zewnętrznej w badaniu Mediapanel to kolejny kamień milowy w rozwoju samego badania, ale też badań mediów w Polsce – komentuje Jarosław Pawlak, kierownik rozwoju badania Mediapanel. - Innymi słowy, Mediapanel staje się - po internecie, telewizji i radiu – standardem pomiaru również reklamy zewnętrznej w ujęciu cross-mediowym. Cieszymy się, że w ten sposób możemy świętować jego 20 lecie. Poprzez włączenie pomiaru outdooru rynek otrzyma pełny obraz mediów w Polsce. Co niezmiernie ważne, jest to pierwszy tego typu pomiar reklamy zewnętrznej. Dla tej branży jest to swoiste wyjście z Wieży Babel, gdzie firmy mówiły różnymi, często nieprzystającymi do siebie wynikami i wskaźnikami. Od dzisiaj, poprzez Mediapanel, outdoor staje się porównywalny z innymi mediami. Chciałbym również podziękować firmom outdoorowym za docenienie naszej technologii badawczej oraz za kilkumiesięczną pracę na rzecz tego, aby pomiar outdooru realizowany przez Gemius stał się nowym standardem rynkowym.

Badanie Mediapanel to pierwsze w Polsce cross-mediowe badanie oparte na jednym źródle. Dzięki włączeniu reklamy zewnętrznej do pomiaru, Gemius dostarcza na rynek kompleksowe, w pełni porównywalne dane na temat konsumpcji mediów w Polsce. 

Dołącz do dyskusji: Reklama zewnętrzna włączona do Mediapanelu

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tylko pytam
Kobiet nie mogli zatrudnic do tego projektu? "Marek Kuzaka (AMS), Filip Hołowczyc (Clear Channel Poland), Michał Ciundziewicki (Jet Line), Paweł Orłowski (Synergic) i Michał Marcinkiewicz (Warexpo)"
odpowiedź
User
G
W jaki sposób ma być badane ile osób zobaczy reklamę np. na elewacji budynku?
odpowiedź
User
Mediowiec
'Mediapanel staje się - po internecie, telewizji i radiu – standardem pomiaru również reklamy zewnętrznej w ujęciu cross-mediowym."
chyba samozwańczym , bo bo nikt nie akceptuje ze pomiar 2000telefonow jest standardem
odpowiedź