Reklamy w serwisach społecznościowych nie przyciągają użytkowników
Reklamy umieszczane na stronach najpopularniejszych serwisów społecznościowych są mało skuteczne jako narzędzie marketingu bezpośredniego.
Z badania przeprowadzonego przez firmę LinkShare na grupie 2 tysięcy konsumentów wynika, że zaledwie 4 proc. użytkowników tego typu portali kliknęło w umieszczony na nich baner reklamowy.
Tylko 5 proc. badanych stwierdziło, że reklamy w przeznaczonych dla profesjonalistów serwisach społecznościowych (np. LinkedIn) są przydatne przy podejmowaniu decyzji o zakupie. W przypadku portali typu Facebook czy Bebo wskaźnik ten wzrósł ledwie do 9 proc.
Jednocześnie, pomimo nikłego zaangażowania respondentów w reklamy na stronach serwisów społecznościowych, przeszkadzają one tylko 18 proc. z nich.
Najmniej niepożądaną formą reklamy okazały się vouchery, promocje i oferty specjalne, o których 11 proc. badanych powiedziało, że utrudniają im surfowanie po omawianych witrynach, a 59 proc. uznało je za pomocne. Tymczasem najbardziej nachalne są interaktywne banery (dla 62 proc.), direct mail (dla 48 proc.) oraz reklamy przed, w trakcie i po materiale wideo (dla 46 proc.).
Dołącz do dyskusji: Reklamy w serwisach społecznościowych nie przyciągają użytkowników