Reklamy w magazynach: „Viva!” liderem, w dół „Wprost” i „Newsweek”, najwięcej wydał L’Oreal Polska
W lutym br. największe wpływy z reklam wśród magazynów miał dwutygodnik „Viva!”. Spadek przychodów zanotowały „Wprost” i „Newsweek Polska”, a najwięcej w reklamę w magazynach zainwestował koncern kosmetyczny L’Oreal Polska.
W lutym br. magazyny zarobiły na reklamach 195,6 mln zł, czyli 18,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Na pozycję lidera wpływów reklamowych, z czwartej pozycji rok wcześniej, awansował dwutygodnik „Viva!”. Nakłady marketingowe w tym piśmie w skali roku wzrosły o 65,3 proc., do 11,6 mln zł. Pozycję lidera stracił tym samym „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który w lutym br. zarobił z reklam 10,4 mln zł, o 2,6 proc. więcej w skali roku.
Wzrost przychodów z reklam zanotowały też: „Party” - o 36,1 proc. (do ok. 7 mln zł), „Twój Styl” - o 35,2 proc. (do 5,7 mln zł), „Przyjaciółka” - o 34,8 proc. (do 5,6 mln zł), „Forbes- o 12 proc. (do 5,3 mln zł) i „Flesz” - o 6,3 proc. (do 5,3 mln zł).
Spadły natomiast wpływy reklamowe dwóch tygodników opinii: „Wprost” i „Newsweek Polska”. Pierwszy tytuł zarobił 20,3 proc. mniej niż rok temu - blisko 7,1 mln zł, a drugi – 13,6 proc. mniej, czyli ok. 7 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | II 2014 | II 2015 | zmiana proc. |
VIVA | 7 044 392 zł | 11 644 658 zł | 65,3 |
TELE TYDZIEŃ | 10 109 357 zł | 10 376 063 zł | 2,6 |
WPROST | 8 890 950 zł | 7 082 100 zł | -20,3 |
PARTY | 5 170 000 zł | 7 037 135 zł | 36,1 |
NEWSWEEK POLSKA | 8 068 098 zł | 6 972 300 zł | -13,6 |
KROPKA TV | b.d. | 6 440 625 zł | b.d. |
TWÓJ STYL | 4 184 775 zł | 5 655 870 zł | 35,2 |
PRZYJACIÓŁKA | 4 176 883 zł | 5 632 426 zł | 34,8 |
FORBES | 4 726 666 zł | 5 296 100 zł | 12 |
FLESZ | 4 978 119 zł | 5 290 100 zł | 6.3 |
Razem | 165 536 242 zł | 195 572 762 zł | 18,1 |
Największym reklamodawcą w magazynach w lutym br. był L’Oreal Polska. Inwestycje firmy w tym zakresie wyniosły blisko 7 mln zł, o 75,5 proc. więcej niż rok temu.
Koncern Procter & Gamble Polska zostawił w tym segmencie prasy 5,2 mln zł, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce zajęła firma Audiotex Polska z wydatkami wynoszącymi 3,6 mln zł.
Z kolei Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zredukował wydatki w magazynach o 18,3 proc., do niespełna 3 mln zł. Poza ścisłą czołówką reklamodawców w czasopismach znalazła się w tym roku firma Alma Market (w ub.r. wydała ok. 2,5 mln zł). W jej miejsce pojawiła się firma Carla Norri, która zostawiła w nich ponad 2,6 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe w magazynach (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | II 2014 | II 2015 | zmiana proc. |
L'OREAL POLSKA | 3 983 240 zł | 6 989 251 zł | 75,5 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 5 015 665 zł | 5 225 310 zł | 4,2 |
AUDIOTEX POLSKA | b.d. | 3 550 930 zł | b.d. |
JERONIMO MARTINS POLSKA | 3 652 630 zł | 2 983 458 zł | -18,3 |
CARLA NORRI | b.d. | 2 630 800 zł | b.d. |
wszyscy reklamodawcy | 165 536 242 zł | 195 572 762 zł | 18,1 |
Dołącz do dyskusji: Reklamy w magazynach: „Viva!” liderem, w dół „Wprost” i „Newsweek”, najwięcej wydał L’Oreal Polska