Reklamowa walka operatorów komórkowych
Kwiecień był kolejnym aktywnym miesiącem dla reklamy internetowej. Zauważalnym trendem w rankingu aktywności reklamodawców staje się rywalizacja operatorów komórkowych.
Czołowe miejsca w zestawieniu przygotowanym przez firmę Observer tradycyjnie już zajmują: Onet, Wirtualna Polska i Interia. Wynik jest rezultatem bardzo aktywnie prowadzonych działań autopromocyjnych. Należy jednak wspomnieć, że lider rankingu rozpoczął promocję swojego najnowszego dziecka, lokalizatora – Zumi.pl, także poza własnymi serwisami.
Dotychczasowe czwarte miejsce firmy P4 zajął Polkomtel. Operator sieci Play spadł na piąte miejsce, a tuż za nim, na szóstej pozycji uplasowała się firma PTK Centertel. Trzy kolejne miejsca operatorów komórkowych w pierwszej dziesiątce rankingu mogą być oznaką ich trwałej rywalizacji. Do gry włączyła się także marka Heyah (PTC). Jej miejsce w piątej dziesiątce rankingu jest wyłącznie wynikiem późnego startu najnowszej kampanii tej oferty pre-paid. Reklamy „Sielanka” pojawiły się dopiero w ostatnich dniach kwietnia.
Siódme miejsce w rankingu zajął BRE Bank (BRE, Mbank, Multibank). Następna pozycja należy do Centralwings. Ostatnie dwa miejsca w pierwszej dziesiątce przypadły dystrybutorom filmów Vision, który silnie promował film „Pracownik miesiąca” i Best Film, którego sztandarowymi filmami w kwietniu były „Scoop – Gorący temat” i „Krew jak czekolada”.
Ranking aktywności reklamowej branż pokazuje, iż najaktywniejszy w miesiącu kwietniu był sektor internetowy, zawierający portale, wortale i sklepy internetowe. Następne miejsce należy do reklam z sektora ogólnie pojętej „kultury i rozrywki”. W tej kategorii prym wiodły głównie reklamy filmów kinowych i tych wydawanych na dvd. Trzecie miejsce zajęła branża finansowa. Do najaktywniejszych z tej kategorii należały marki: OpenFinance, PKO BP, CitiBank, Expander, Pekao S.A. i Lukas Bank. Następną pozycję zajmują reklamodawcy z branży zakładów bukmacherskich i hazardu internetowego.
Następną w kolejności branżą jest transport, którego pozycję wypracowali głównie przewoźnicy lotniczy. Oprócz wspominanych linii Centralwings dużą aktywnością reklamową cechuje się również WizzAir, a swoje skrzydła coraz bardziej rozwijają Norwegian.no, Lufthansa, Easy Jet, Sky Europe, Lot, Air Berlin, Austrian Airlines czy Brussels Airlines. Szóste miejsce w rankingu branż zajęli operatorzy telefonii komórkowej, siódme branży motoryzacyjnej, a następne miejsca należały do: turystyki, handlu i napojów (łącznie z piwem).
Dołącz do dyskusji: Reklamowa walka operatorów komórkowych