SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną w Polsce, reklama tranzytowa 12 proc. w dół

W pierwszym kwartale br. wpływy reklamowe firm reklamy zewnętrznej raportujących do IGRZ wyniosły 99,3 mln zł, o 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Wielkość sprzedaży całego rynku szacowana jest natomiast na 115 mln zł. Nakłady na reklamę tranzytową spadły w skali roku o 12 proc., do 5,8 mln zł.

W okresie od stycznia do marca br. przychody firm raportujących do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wyniosły ponad 99,3 mln zł i były niższe w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku o 1 proc.

Jak podaje IGRZ, wygenerowane we współpracy z domem mediowym Starlink dane dotyczące wielkości sprzedaży największych firm regionalnych i zajmujących się reklamą wielkoformatową wskazują na niewielki spadek w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego (minus 10 proc.). Po ich uwzględnieniu Izba szacuje, że wielkość sprzedaży całego rynku OOH w pierwszym kwartale br. wyniosła 115 mln zł.

Przychody branży reklamy zewnętrznej niezmiennie opierają się na czterech sektorach: media, handel, telekomunikacja oraz żywność, które łącznie odpowiadają za 65 proc. sprzedaży.

Sektor

Udział w sprzedaży/ Q1 2017

Media

20,00%

Handel

18,00%

Telekomunikacja

15,00%

Żywność

12,00%

Czas wolny

8,00%

Pozostałe sektory

27,00%

Wielkość sprzedaży reklamy tranzytowej (głównymi graczami są tu AMS, Business Consulting, Synergic i Clear Channel Poland i Ströer Polska) wyniosła ponad 5,8 mln zł i była niższa niż rok wcześniej o 12 proc.

IGRZ tłumaczy słabszy wynik rezultatem zmiany operatora reklam w wagonach Metra Warszawskiego - teraz jest nim Stroer Polska. Zmiana ta nastąpiła na przełomie roku i zgodnie z umową nowy operator miał cztery miesiące na uruchomienie sprzedaży reklam w wagonach metra.

Izba przewiduje, że sprzedaż reklamy zewnętrznej w całym br. utrzyma się na poziomie z roku ubiegłego. Możliwy jest nawet niewielki wzrost, ale zależy on od sytuacji gospodarczej Polski w drugim półroczu.

Dołącz do dyskusji: Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną w Polsce, reklama tranzytowa 12 proc. w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Blinder
Ja nadal uważam, że reklama zewnętrzna jest tak samo ważna jak ta w internecie:) jakby nie patrzeć, nie wszyscy mają dostęp do internetu, a taką oklejoną witrynę akurat każdy zauważy. Dlatego ja nawiązałem współpracę z Redeye i oni dla mnie przygotowali odpowiednie materiały reklamowe i jestem mega zadowolony!
odpowiedź