Prawie połowa wydatków na reklamę radiową trafia do RMF FM i Radia Zet, TOK FM i VOX FM mocno w górę (top10)
Niemal połowa wydatków na reklamę radiową w okresie od stycznia do listopada 2017 roku trafiła do RMF FM i Radia Zet, które spośród rozgłośni zarobiły w tym okresie najwięcej. Tok FM i VOX FM zanotowały w tym okresie najwyższy wzrost przychodów reklamowych.
Przez pierwsze jedenaście miesięcy 2017 roku wydatki na reklamę radiową wyniosły 5,97 mld zł, czyli 6,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej na bazie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Pozycję reklamowego lidera niezmiennie zajmuje RMF FM z wpływami w kwocie 1,73 mld zł (po wzroście o 5,1 proc .w skali roku). Drugie miejsce na podium należy do Radia Zet, które w tym czasie na emisji reklam zarobiło nieco ponad 1 mld zł (wzrost o 3,9 proc. rok do roku). Łączne przychody obu tych stacji - 2,75 mld zł - stanowią blisko połowę wszystkich wydatków na reklamę w radiu w omawianym okresie.
Trzecią lokatę w tym rankingu zajmuje Program III Polskiego Radia. W tej rozgłośni marketerzy wydali 369,7 mln zł, o 6,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Spośród pozostałych rozgłośni z rankingu dwie osiągnęły najwyższe wzrosty wpływów w skali roku. TOK FM zwiększyło je o 41,8 proc. - z 113,3 do 160,8 mln zł, a Vox FM – o 25,2 proc., z 107,1 do 134,2 mln zł. Pierwsza stacja w okresie od czerwca do listopada 2017 roku zdobyła pozycję lidera słuchalności w Warszawie, wyprzedzając Radio Zet.
W RMF Classic reklamodawcy wydali w okresie od stycznia do listopada 2017 roku 76,5 mln zł (14,8 proc. więcej niż rok wcześniej), a w radiowej Jedynce - 205,6 mln zł (wzrost rok do roku o 6 proc.).
Złote Przeboje Poznań zarobiło na reklamach 74,9 mln zł (0,7 proc. więcej niż rok wcześniej), Eska Warszawa - 73,7 mln zł (4,6 proc. więcej), a Eska Poznań - 68,7 mln zł (6,5 proc. więcej).
Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2016 |
I-XI 2017 |
zmiana proc. |
RMF FM |
1 642 191 850 zł |
1 725 633 035 zł |
5,1 |
Radio Zet |
988 385 320 zł |
1 026 880 140 zł |
3,9 |
Program III Polskiego Radia |
346 649 170 zł |
369 665 530 zł |
6,6 |
Program I Polskiego Radia |
193 848 040 zł |
205 551 520 zł |
6 |
TOK FM |
113 331 624 zł |
160 753 493 zł |
41,8 |
VOX FM |
107 134 570 zł |
134 158 520 zł |
25,2 |
RMF Classic |
66 645 929 zł |
76 484 444 zł |
14,8 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań |
74 351 289 zł |
74 867 379 zł |
0,7 |
ESKA Warszawa |
70 395 570 zł |
73 662 430 zł |
4,6 |
ESKA Poznań |
64 507 370 zł |
68 713 010 zł |
6,5 |
wszystkie stacje |
5 621 461 113 zł |
5 971 978 091 zł |
6,2 |
Dołącz do dyskusji: Prawie połowa wydatków na reklamę radiową trafia do RMF FM i Radia Zet, TOK FM i VOX FM mocno w górę (top10)