RMF FM z największym wzrostem słuchalności o poranku, Jedynka i Trójka najbardziej w dół
Pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego w okresie od września do listopada br. w godzinach porannych (6.00.00 - 8.59.59) zajęło RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Jedynka - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Wśród najchętniej słuchanych rozgłośni radiowych w godzinach porannych (6.00.00 - 8.59.59) w okresie od września do listopada 2017 roku pozycję lidera zajęło RMF FM, którego udział względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się o 1,8 pkt. proc. do 25,2 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to zdecydowanie największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET (13,4 proc. udziału; bez zmian).
Podium uzupełnia Jedynka, która zanotowała największy spadek w zestawieniu (w dół o 2,3 pkt. proc. do 9,9 proc. udziału). Nieco mniej straciła plasująca się na czwartej lokacie siostrzana Trójka. Jej udział zmalał o 1,8 pkt. proc. do 6,7 proc.
Warto również zwrócić uwagę na duże wzrosty słuchalności następujących stacji: Eska (5,4 proc. udziału; do góry o 0,6 pkt. proc.), RMF MAXXX (2,9 proc.; + 0,9 pkt. proc.), Radio Maryja (2,4 proc.; + 0,6 pkt. proc.) i Polskie Radio 24 (0,7 proc.; + 0,5 pkt. proc.).
Również wśród najchętniej słuchanych rozgłośni radiowych w dni powszednie w godzinach porannych (6.00.00 - 8.59.59) w analizowanym okresie liderem było RMF FM notujące największy wzrost (25,3 proc.; do góry 1,5 pkt. proc.). Także i w tym ujęciu najwięcej straciła Jedynka (9,3 proc.; w dół 2,3 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: RMF FM z największym wzrostem słuchalności o poranku, Jedynka i Trójka najbardziej w dół
Biorąc pod uwagę fakt, że masy ludowe mają wprost fatalny gust i uwielbiają różną niewymagającą tandetę, niższą słuchalność rzeczywiście można uznać za sukces. Oznacza to bowiem, iż rozgłośnie Polskiego Radia są adresowane do tej bardziej wymagającej części ludzi, których nie zadowala słuchanie w RMFkach i Zetkach dennej i ubogiej playlisty przerywanej co kilka minut reklamami, zapowiedziami wielkich kumulacji i innych takich. Nie ma co zaklinać rzeczywistości i trzeba powiedzieć sobie prawdę, że słuchacze Polskiego Radia mają wyższe wymagania od słuchaczy RMF. Słuchaczom Polskiego Radia nie przeszkadza ambitniejsza muzyka która nie ogranicza się do 50 wątpliwej jakości hitów sponsorowanych przez majorsów przemysłu fonograficznego, nie przeszkadza im poważniejsza zawartość audycji i nie nudzi ich prezenter mówiący do mikrofonu dłużej niż 10 sekund. Jeśli ceną za takie radio jest niższa słuchalność, nie mam wątpliwości, czy warto tę cenę zapłacić. Polskie Radio może być dumne ze swoich słuchaczy.