Reklama Cadbury oczyszczona z oskarżeń o rasizm (wideo)
Spot Cadbury pokazujący zdolności i zabawy Afrykanów nie jest rasistowski - oceniła ASA, instytucja kontrolująca brytyjski rynek reklamowy. Przekazowi zarzucano utrwalanie stereotypów kolonialnych.
Reklama Cadbury, w sprawie którego kontrolująca brytyjski rynek reklamowy Advertising Standard Authority otrzymała 29 skarg, pokazuje rzemieślników i artystów z małego miasteczka w Ghanie, co ma podkreślać, że firma używa w swoich produktach kakao sprowadzane z Afryki. Bohaterowie 60-sekundowego spotu bawią się wokół totemu symbolizującego ten produkt.
W protestach przeciw reklamie powtarzały się oskarżenia o utrwalanie rasistowskich stereotypów kolonialnych. Firma Cadbury broniła się, twierdząc, że spot pokazuje Afrykanów jako radosnych i twórczych ludzi. Advertising Standard Authority przychyliła się do tych wyjaśnień, uznając, że przekaz wykorzystuje co prawda stereotypy, jednak nie mają one obraźliwego zabarwienia. W związku z tym instytucja nie podjęła dalszych działań w tej sprawie.
Dołącz do dyskusji: Reklama Cadbury oczyszczona z oskarżeń o rasizm (wideo)