Reality-show „Hell’s Kitchen 6” straciło 420 tys. widzów. 26 mln zł z reklam
Szóstą edycję reality-show „Hell’s Kitchen” oglądało średnio 1,2 mln osób, o 430 tys. widzów mniej niż śledziło emitowaną rok temu czwartą serię programu. Polsat w czasie emisji formatu przegrał ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 25,88 mln zł.
„Hell’s Kitchen - Piekielną kuchnię” oglądać można było w Polsacie we wtorki o godz. 20.05, w okresie od 6 września do 22 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność szóstej serii formatu wyniosła 1,20 mln widzów. Przełożyło się to na 7,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,09 proc. w grupie 16-59.
Największą popularnością cieszył się odcinek programu z 4 października br. Zgromadził on przed telewizorami 1,32 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Hell’s Kitchen 6”
Start | Koniec | Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |||
04-10-2016 | 20:07:31 | 21:36:14 | 1 322 157 | 8,14% |
06-09-2016 | 20:06:24 | 21:41:14 | 1 306 407 | 8,67% |
25-10-2016 | 20:09:10 | 21:37:50 | 1 282 687 | 7,86% |
Dla porównania, emitowana jesienią ub.r. czwarta edycja reality-show gromadziła o 430 tys. więcej widzów - 1,63 mln oglądających, co przełożyło się na 10,14 proc. udziału w grupie 4+ oraz 15,96 proc. w 16-49.
Polsat w czasie emisji „Hell’s Kitchen 6” zajął czwarte miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Zdecydowanym liderem była Dwójka emitująca wówczas swoje hitowe seriale „Barwy szczęścia” i „M jak miłość”, co przełożyło się na aż 28,70 proc. udziału. Druga była TVP1 (kroniki sportowe, „Pogoda”, „Rozdarte serca”, mecze piłki nożnej oraz początek „Komisji morderstw”; 10,44 proc.), a trzeci - TVN („Na Wspólnej” i „Singielka”; 8,61 proc. udziału).
W grupie wiekowej 16-49 Dwójka też była liderem, a dalsze miejsca zajęły Polsat, TVN i Jedynka. TVP2 też znokautowała konkurencję w grupie 16-59 lat, a dalej znalazły się: TVN, TVP1 i Polsat.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP2 | 4 582 347 | 28,70% | 1 485 326 | 23,73% | 2 414 274 | 25,75% |
TVP1 | 1 666 850 | 10,44% | 542 879 | 8,67% | 892 976 | 9,53% |
TVN | 1 374 201 | 8,61% | 662 314 | 10,58% | 913 382 | 9,74% |
Polsat - Hell's Kitchen 6 | 1 196 359 | 7,49% | 700 712 | 11,20% | 851 963 | 9,09% |
Wpływy reklamowe z 10 premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 25,88 mln zł. Dla porównania czwarta edycja z reklam zarobiła 28,38 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Szóstą edycję „Hell’s Kitchen” wygrał Michał Suchanowski. Otrzymał on czek na 100 tys. zł i pracę w restauracji szefa Michała Brysia „L’enfant Terrible”, który został nowym prowadzącym kulinarnego reality-show.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 12,35 proc.
Dołącz do dyskusji: Reality-show „Hell’s Kitchen 6” straciło 420 tys. widzów. 26 mln zł z reklam