SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Raport o mediowej kreatywności - relacja z Cannes Lions 2013

Zapraszamy do raportu z konkursu Young Media Lions na festiwalu Cannes Lions. Relacjonują Ania Kozłowska i Monika Dzikiewicz z domu mediowego Starcom, które reprezentowały Polskę w tym konkursie.

Festiwal reklamy, który w założeniu jest głównym elementem naszego wyjazdu, rozpoczął się jeszcze w przestworzach - przed uroczystą inauguracją. Samolot rodzimych linii lotniczych - na trasie Warszawa – Nicea zaoferował nam do spożycia całe portfolio brandów, którymi operujemy na co dzień w pracy. Doświadczanie na własnym przypadku produktów, które w warunkach biurowych znamy z kolejnych zakładek Excela, skutecznie uniemożliwiło zapomnienie o codzienności.

Na szczęście na miejscu czekały na nas słońce, palmy i ciepłe, błękitne morze. Jak się jednak okazało, nie były nam przeznaczone...  Już pierwszego dnia festiwalu, ze względu na rozpoczęcie rozgrywek Young Media Lions, zostałyśmy wtłoczone w tryb konkursowej pracy. (sic!) Tym samym - zaraz po przyjeździe pożegnałyśmy piękne Cannes. by przez następne dwa i pół dnia eksplorować duszne podziemia pałacu festiwalowego.

Brief, który został nam przedstawiony w ramach konkursu. przyjechał wprost z Wielkiej Brytanii. Tegorocznym partnerem była organizacja MSF - Medecins Sans Frontieres/ Doctors Without Borders i to jej przedstawiciele zapoznali nas z treścią zadania konkursowego.

MSF to jedna z największych organizacji humanitarnych, trudniących się dostarczaniem natychmiastowej pomocy medycznej w obszarach, które ogarnęła wojna, epidemia, klęski żywiołowe lub inne nieszczęścia. Ponieważ MSF stara się pozostać politycznie niezależną organizacją, podstawą jej funkcjonowania są głównie darowizny od prywatnych osób. Problem w tym, że większość darczyńców pozostaje nieregularna w swej hojności. Często zdarza się, że w związku nagłośnieniem jakiegoś nieszczęścia w mediach, MSF otrzymuje jednorazowo liczne darowizny na ten konkretny cel. Organizacja ma jednak inną wizję funkcjonowania. Według MSF ideałem jest planowanie w przód i szybka reakcja na nagle powstające sytuacje kryzysowe.

Dlatego też głównym zadaniem projektowanej kampanii miało być uświadomienie młodym mieszkańcom Wielkiej Brytanii, że to właśnie regularność, a nie ilość ofiarowanych pieniędzy umożliwia pracę lekarzom z MSF.

W szranki stanęło ponad 30 zespołów z całego świata. Zacięte zmagania z niełatwą materią strategiczną trwały ponad dwa dni. Finalnie, Lwy zostały rozgospodarowane po kilku kontynentach. Brąz poleci do Ameryki Południowej - wraz z Argentyńczykami, srebro trafi do Australii, a upragnione przez wszystkich złoto zostanie w Europie przetransportowane do Wielkiej Brytanii - dla której zresztą projektowana była kampania.

Nasze największe szczęście w tym, że wreszcie możemy porzucić duszne piwnice pałacu festiwalowego i rozpocząć eksplorację licznych konferencji. Uradowane zakończeniem prac konkursowych, rozpoczynamy pracę nad stworzeniem sensownej wymówki, wyjaśniającej gdzie jest ten Lew, którego to obiecałyśmy przed wyjazdem całemu Starcomowi… ;)

CDN...

Dołącz do dyskusji: Raport o mediowej kreatywności - relacja z Cannes Lions 2013

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl