Przyszłość telewizji mobilnej to możliwość wyboru ulubionychprogramów
Użytkownicy mobilnej telewizji chcą sami wybierać programy,jakie oglądają. Chcą też szerszej oferty programów i niezawodnościw działaniu.
Telewizja mobilna oferuje możliwość oglądania programów wszędziei wtedy, gdzie się chce. Jest nową, interesującą alternatywą dlatradycyjnej oraz internetowej telewizji - uważają osoby, którewzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez Ericssona.
Użytkownicy chcą oglądać dobrze znane programy. Gdyby mogliwybierać, prawie 60 proc. chciałoby mieć opcję telewizji nażądanie, by oglądać wybrane audycje w najbardziej dogodnym dlasiebie czasie. Nie zaskakuje wniosek, że użytkownicy chcieliby, abytelewizja przez komórkę była darmowa. Nie chcą za to oglądaćreklam, chyba, że spowoduje to zmniejszenie kosztów oglądaniatelewizji. Ponad połowa chciałaby płacić tylko za programy, któresami wybiorą. Klienci mobilnej TV oczekują też bardziejspersonalizowanych kanałów i programów.
W tej chwili klienci mobilnej telewizji używają mniej niż połowydostępnych kanałów, których zwykle jest ok. 13. Największąpopularnością cieszą się kanały informacyjne, muzyczne isportowe.
Zapytano badanych, jakie kanały powinny być dostępne, a którychnie mają obecnie. W pierwszej trójce znalazły się kanały filmowe, zserialami oraz komediowe. Spytano również, jakie dodatkowemożliwości powinna jeszcze mieć mobilna telewizja? Na pierwszymmiejscu wymieniano funkcję zatrzymywania i ponownego odtwarzaniaprogramów. Ankietowani chcieliby też mieć możliwość odtwarzaniatreści z komórki na dużym ekranie oraz nagrywania programów.
W ubiegłym roku badacze Ericssona sprawdzali także potencjalnezainteresowanie komórkową telewizją w Polsce. Znalazła się ona nadziewiątym miejscu spośród 21 nowoczesnych usług mobilnych. Jednaknajbardziej zainteresowani nią była grupa klientów,najatrakcyjniejszych dla operatorów i firm telekomunikacyjnych.Oznacza to młodych, aktywnych towarzysko i zawodowo ludzi, którzykreują trendy i wydają spore kwoty na nowe technologie.
Badacze Ericssona na przełomie 2006 i 2007 r. ankietowali 721użytkowników mobilnej telewizji w Stanach Zjednoczonych, WielkiejBrytanii, Korei, Włoszech i Francji. Kraje te zostały wybrane napodstawie web studies spośród tych, które miały największa grupęużytkowników Mobile TV. Respondenci mieli od 15 do 34 lat ireprezentowali 10-milionową rzeszę użytkowników mobilnej TV naświecie. Badacze chcieli wiedzieć, jak oceniają oni nowe usługi, wjaki sposób z nich korzystają. A wszystko po to, by wiedzieć, jakmożna ulepszyć tę technologię i dopasować ją do oczekiwańodbiorców.
Dołącz do dyskusji: Przyszłość telewizji mobilnej to możliwość wyboru ulubionychprogramów