Programy lojalnościowe tracą na popularności, na czele Tesco Clubcard, Payback i Orlen Vitay
Spada odsetek Polaków, którzy deklarują udział w programach lojalnościowych. Najpopularniejszymi są Tesco Clubcard, Payback oraz Orlen Vitay - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
W programach lojalnościowych uczestniczy 41% Polaków. W porównaniu do wyników poprzedniej edycji badania widoczny jest spadek odsetka uczestników – o 6 pkt. proc.
Konsumenci coraz częściej mają poczucie nieopłacalności zbierania punktów oraz związany z tym brak widocznych korzyści z przynależności do programu.
Wśród najpopularniejszych programów lojalnościowych nieznaczne wzrosty odnotowały Orlen Vitay, Hebe i Orsay Club. Liderem jest Tesco Clubcard, który wyprzedza Payback.
W porównaniu z ubiegłymi latami uczestnicy programów lojalnościowych częściej deklarują, że udział w programach ma wpływ na ich zachowania zakupowe. 66% badanych przyznaje, że program lojalnościowy skłonił ich do robienia zakupów lub robienia większych zakupów w danej sieci lub u danego partnera (w 2014 r. było to 58%, a w 2015 r. – 54%).
Zdecydowanie największymi zaletami uczestniczenia w programach lojalnościowych są: możliwość płacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów i usług.
"Monitor Programów Lojalnościowych" to badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CATI oraz CAWI (ankiety online na własnym panelu epanel.pl). Celem pierwszej części badania (CATI) było poznanie penetracji programów lojalnościowych w populacji ogólnej oraz deklarowanej intensywności korzystania z programów. Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo, wykształcenie) próbie dorosłych Polaków, N=1021. Druga część badania (CAWI) miała na celu pozyskanie opinii i zachowań związanych z uczestnictwem w programach lojalnościowych. Respondentami w badaniu byli uczestnicy programów lojalnościowych (co najmniej jednego). Struktura próby była zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszej części badania. Wielkość próby wyniosła N=809.
Dołącz do dyskusji: Programy lojalnościowe tracą na popularności, na czele Tesco Clubcard, Payback i Orlen Vitay