SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Produkty Microsoft lepsze dla edukacji niż open source

Microsoft poinformował, że zgodnie z wynikami najnowszegoraportu firmy Wipro Technologies, europejscy uczniowie inauczyciele są bardziej zadowoleni z produktów firmy Microsoft, niżz oprogramowania open source.

Produkty Microsoft lepsze dla edukacji niż open source

Microsoft poinformował, że zgodnie z wynikami najnowszegoraportu firmy Wipro Technologies, europejscy uczniowie inauczyciele są bardziej zadowoleni z produktów firmy Microsoft, niżz oprogramowania open source.

Badanie zostało zlecone przez firmę Microsoft, a jego wynikizostały poddane audytowi przeprowadzonemu przez prof. SoumitraDutta z uczelni INSEAD Business School.

Dział strategii i architektury produktów firmy Wipro porównałsposób użycia oraz korzyści płynące z wykorzystania obu platform w73 szkołach z sześciu krajów europejskich. Wyniki badania wskazują,że poziom zadowolenia użytkowników z oprogramowania Microsoft jestwysoki zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli. Produkty firmyMicrosoft są oceniane jako łatwiejsze w użyciu, bardziejrozbudowane funkcjonalnie, lepiej zintegrowane i lepiej nadającesię do wykorzystania w środowisku edukacyjnym, niż alternatywneprodukty open source. Dodatkowo, produkty Microsoft zostałyocenione jako znacznie tańsze w administrowaniu i zarządzaniu, corównoważy pozorne oszczędności związane z brakiem opłatlicencyjnych w przypadku oprogramowania open source.

"Odpowiedzi napływające ze szkół podczas badania były dośćspójne niezależnie od kraju, z którego pochodziły. Ogólnie wynikiwskazują, że produkty Microsoft są lepsze od produktów open sourcew zakresie realizacji priorytetowych potrzeb europejskich szkół" -powiedział Theodore Forbath, kierownik działu strategii iarchitektury produktów w firmie Wipro.

Kluczowe wyniki
Oto najważniejsze wnioski płynące z raportu firmy Wipro:
W szkołach, w których dostępne były zarówno pakiety MicrosoftOffice, jak i Open Office, uczniowie i nauczyciele byli bardziejzadowoleni z produktów Microsoft. W zakresie oprogramowaniabiurowego, 48-50 procent szkół określiło poziom zadowolenia uczniówz produktów Microsoft jako wyższy, niż w przypadku oprogramowaniaopen source, a tylko 17-26 procent szkół zgłosiło sytuacjęodwrotną;
W zakresie wspierania działań uczniów i nauczycieli, produkty firmyMicrosoft otrzymały wyższe noty od oprogramowania open source wośmiu z dziesięciu badanych obszarów. W pozostałych dwóch obszarachobie platformy oceniono jednakowo. Nauczyciele podkreślali, żeprodukty Microsoft lepiej spełniają ich wymagania w zakresiezarządzania nauczaniem, czyli monitorowania, oceniania orazwspółpracy z uczniami i rodzicami w trybie online;
Oprogramowanie open source nie jest objęte opłatami licencyjnymi,ale produkty Microsoft niosą ze sobą korzyści dla szkół w postaciniższych kosztów obsługi, mniejszej liczby awarii i mniejszejilości czasu poświęcanej na rozwiązywanie problemów. Badaniewykazało, że rozwiązania open source wymagały ok. 105 godzinobsługi informatycznej miesięcznie, podczas gdy w przypadkuMicrosoft jest to ok. 87 godzin miesięcznie (przy średniej liczbie148 komputerów PC w szkole).

"Wyniki badania potwierdzają powszechne opinie - nauczyciele,administratorzy, rodzice i uczniowie uważają technologię za potężnenarzędzie edukacyjne, a produkty Microsoft oferują według nichlepszą funkcjonalność i większą wartość. Firma Microsoft będzienadal tworzyć innowacyjne narzędzia i metody nauczania,współpracując z uczniami i nauczycielami na całym świecie" -powiedział Mark East, dyrektor grupy rozwiązań edukacyjnych naregion EMEA w firmie Microsoft.

Koszty pod lupą
Szkoły korzystające głównie z rozwiązań firmy Microsoft inwestują o16,9 procent mniej w obsługę informatyczną, niż placówkiwykorzystujące przede wszystkim rozwiązania open source. W Polscejest to aż 37,86 procent, ze względu na ograniczoną dostępnośćusług związanych z oprogramowaniem open source. Firma Wiproobliczyła, że dla krajów takich jak Francja, w której szkołyposiadają w sumie 1,9 mln komputerów, oznacza to roczną różnicę włącznych kosztach pracy informatyków wynoszącą ponad 36 mln euro. Wprzypadku Wielkiej Brytanii jest to 48 mln euro.

Awarie komputerów są o 50 procent częstsze w szkołachużywających oprogramowania open source niż w tych, które korzystająz rozwiązań Microsoft. Szkoły, które mają doświadczenie w pracy zobydwoma platformami twierdzą, że procedury rozwiązywania problemóww przypadku produktów Microsoft są bardziej przejrzyste i lepiejudokumentowane.

"Przed wdrożeniem platformy edukacyjnej Microsoft nasze zasobyinformatyczne były zdezorganizowane. Uczniowie mieli kłopoty zwyszukiwaniem ważnych dokumentów, zaś nauczyciele musieli poświęcaćdużo czasu na organizowanie materiałów do prowadzenia zajęć imonitorowanie postępów poszczególnych uczniów. Problemy te zniknęłypo wdrożeniu oprogramowania Microsoft. Nasi uczniowie i nauczycielenigdy dotąd nie byli bardziej produktywni" - powiedział PabloHuerga Melcón, koordynator ds. informatyki w szkole średniej IESRosario de Acuna w Gijón (Hiszpania).

Program badania
Badanie zostało przeprowadzone w okresie od maja 2006 r. do lutego2007 r. w 73 szkołach podstawowych i średnich na terenie Francji,Hiszpanii, Polski, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Składało sięz pisemnych ankiet i wywiadów, mających na celu porównanie i ocenęwartości platform Microsoft oraz open source w nauczaniu idziałaniach administracyjnych. Zbadano także koszty ich obsługi.Badanie zostało zlecone przez firmę Microsoft i przeprowadzoneprzez firmę Wipro, a jego wyniki poddał audytowi prof. Dutta.

Dołącz do dyskusji: Produkty Microsoft lepsze dla edukacji niż open source

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl