Procter & Gamble stawia na zrównoważony rozwój i biodegradowalne opakowania swoich produktów
Koncern Procter & Gamble rewiduje swoją „Strategię Zrównoważonego Rozwoju 2020” i wyznacza nowe cele, które mają zostać zrealizowane do roku 2030. Są to m.in. zmiana opakowań na ekologiczne, zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i przejście na zasilanie fabryk energią odnawialną.
P&G w ramach strategii zrównoważonego rozwoju ogłosiło kluczowe cele, których realizacja ma zakończyć się do 2030 r.
20 głównych marek koncernu, takich jak m.in. Always, Ariel, Head & Shoulders, Pantene, Pampers, czy Tide będą miały opakowania w 100 proc. przeznaczone do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Ponadto P&G chce zapewnić przejrzystość w zakresie składników produktów wszystkich marek w swoim portfolio.
Fabryki P&G obniżą o połowę emisję gazów cieplarnianych i przejdą na całkowite zasilanie energią odnawialną. Spółka pozyska także co najmniej 5 miliardów litrów wody ze źródeł cyrkulacyjnych, czyli wody będącej w zamkniętym obiegu, która po użyciu do celów przemysłowych jest uzdatniana i ponownie wprowadzana do ekosystemu.
Procter & Gamble będzie kontynuować współpracę z organizacjami zajmującymi się rozwojem społeczeństwa i biznesu oraz ochroną środowiska. Celem takich partnerstw będzie ograniczenie zanieczyszczenia oceanów plastikiem, ochrona i odnowa lasów tropikalnych, tworzenie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie recyclingu pochłaniających środków higienicznych, a także ochrona zasobów wodnych najważniejszych akwenów na świecie.
Koncern zaangażuje swoich pracowników do działań na rzecz ochrony środowiska. Działania na rzecz społeczeństwa i środowiska będą także włączane do systemów ocen pracowniczych.
- Wierzymy, że P&G może stać się motorem dobrych zmian i siłą napędową rozwoju. Z jeszcze większą świadomością chcemy służyć naszym konsumentom i pomóc im odpowiedzialnie korzystać z naszych produktów. Konsumenci oczekują, że marki, które cieszą się ich zaufaniem, zapewnią im nie tylko najlepszą skuteczność działania, ale także przyczynią się do rozwiązywania stojących przed światem problemów i wyzwań - powiedział David Taylor, CEO Procter & Gamble.
Polska jest jednym z krajów, w których P&G wprowadza rozwiązania dla zrównoważonego rozwoju w swoich fabrykach i biurach. Obecnie żadna z fabryk P&G w kraju nie wysyła odpadów przemysłowych na wysypiska. W zakładach firmy w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim z procesów produkcji odzyskiwana jest także energia, którą wykorzystuje się ponownie do ogrzewania budynków, zaś warszawskie biura firmy oświetlane są energooszczędnymi lampami LED.
Dołącz do dyskusji: Procter & Gamble stawia na zrównoważony rozwój i biodegradowalne opakowania swoich produktów