Prawie 40 procent japońskich internautów odwiedza serwisy muzyczne
W sierpniu bieżącego roku prawie 40 procent użytkowników internetuz Japonii odwiedziło w sieci muzyczne serwisy.
W porównaniu z innymi krajami Japonia ma też najwyższy wskaźnikpenetracji użytkowników korzystających z należącego do Appleserwisu iTunes - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Spośród muzycznych serwisów największą popularnością wśródjapońskich internautów cieszył się w sierpniu Yahoo! Music z liczbą7,34 miliona unikalnych odwiedzających. Na następnych miejscachznalazły się: Sony Connect (2,92 miliona unikalnychodwiedzających), Sony BMG Music Entertainment (2,67 mln),UTAMAP.COM (2,34 mln), Goo Music (1,47 mln), UTA-NET.COM (1,39mln), MORA.JP (1,39 mln), MORAWIN.JP (1,38 mln), AOL Music (1,24mln) oraz NEOWING.CO.JP (1,23 mln).
W przypadku serwisów umożliwiających pobieranie muzyki liderembyły wspomniane MORA.JP i MORAWIN.JP, przed MUSICO.JP (1,06 mln),ONGEN.NET (320 tys.), MUZIE.CO.JP (187 tys.) oraz Napsterem (171tys.).
Z danych comScore wynika również, że w Japonii sporąpopularnością cieszy się aplikacja iTunes firmy Apple. W sierpniumiała ona 13,6 miliona użytkowników, stanowiących prawie 1/4 (23,7procenta) całej japońskiej populacji online. To najwyższy wskaźnikpenetracji spośród pięciu badanych przez firmę krajów (w WielkiejBrytanii wyniósł on 23,4 procenta, w USA 19,6 procenta, we Francji12,4 procenta, a w Niemczech 10,7 procenta) i ponad dwa razy wyższyniż globalna średnia (11,2 procenta).
Dołącz do dyskusji: Prawie 40 procent japońskich internautów odwiedza serwisy muzyczne