Portal „Super Expressu” z większą przewagą nad Fakt.pl, mocno w dół Rp.pl (TOP10)
Wśród serwisów dzienników ogólnopolskich liderem zasięgowym pozostaje portal „Super Expressu”, wyprzedza Fakt.pl i Wyborcza.pl. Miesiąc do miesiąca duże spadki odwiedalności zanotowały portal „Rzeczpospolitej” i Dziennik.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu br. portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZRP Media) odwiedziło 10,31 mln internautów, co dało 35,35 proc. zasięgu.
Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 9,52 mln użytkowników i 32,63 proc. zasięgu, a Wyborcza.pl (Agora) - 7,71 mln użytkowników i 26,44 proc. zasięgu. W obu portalach obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści. Na platformach „Gazety Wyborczej” wprowadzono go na początku 2014 roku, w połowie br. z oferty korzystało 258,2 tys. subskrybentów, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a kwartalne wpływy z usługi zwiększyły się o 22,5 proc.
Serwis „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 3,07 mln internautów, co dało 10,53 proc. zasięgu. Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” są związane trzy witryny: we wrześniu Gazetaprawna.pl zanotowała 2,87 mln użytkowników i 9,85 proc. zasięgu, Dziennik.pl - 2,68 mln odwiedzających i 9,19 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,12 mln użytkowników i 3,84 proc. zasięgu.
Witryna „Przeglądu Sportowego” miała 1,54 mln odwiedzających i 5,3 proc. zasięgu. Serwis Polskatimes.pl (Polska Press) przyciągnął 1,49 mln internautów (co dało 5,11 proc. zasięgu), a witryna „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) - 976,7 tys. (3,35 proc. zasięgu).
Miesiąc do miesiąca SE.pl osiągnął wzrost o 343,6 tys. użytkowników, czyli 3,4 proc. Przy spadku liczby internautów na Fakt.pl o 134,6 tys. (1,4 proc.) jego przewaga nad konkurentem zwiększyła się z 314,4 do 792,7 tys. użytkowników.
Największy spadek zanotował portal „Rzeczpospolitej” - o 1,05 mln internautów, czyli 25,5 proc. zasięgu. Na Wyborcza.pl liczba użytkowników zmalała o 540,3 tys. (6,5 proc.), na Dziennik.pl - o 278,5 tys. (9,4 proc.), a na Forsal.pl - o 155 tys. (12,1 proc.).
Z kolei PB.pl osiągnął wzrost liczby odwiedzających o 170,6 tys. (21,2 proc.), Przegladsportowy.pl - o 65,6 tys. (4,4 proc.), a Polskatimes.pl - o 11,3 tys. (0,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Portal „Super Expressu” z większą przewagą nad Fakt.pl, mocno w dół Rp.pl (TOP10)