Polskie Radio i RMF FM dużo więcej z reklam, VOX FM mniej niż Eska Rock (TOP 10)
W pierwszym kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były o 17,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Największe wzrosty osiągnęły Trójka, Jedynka, Eska Warszawa i RMF FM, a jako jedyna w czołówce spadek zanotowała Eska Poznań.
Cennikowe przychody reklamowe rozgłośni radiowych (bez autopromocji) wyniosły w pierwszym kwartale br. 951,9 mln zł, aż o 144,4 mln zł więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost o 17,9 proc.
Jednak faktyczne wpływy mogły zwiększyć się znacznie mniej. W ub.r. cennikowe wydatki na reklamę radiową wzrosły o 11,2 proc. (zobacz szczegóły), jednak według szacunków Starlinka rzeczywista wartość budżetów pozostała na poziomie sprzed roku i wyniosła 561,1 mln zł (więcej na ten temat).
>>> Duży spadek RMF FM, zyskało Radio ZET i VOX FM
Zdecydowanie najwięcej z reklam zarabia RMF FM (Grupa RMF), którego cennikowe przychody w pierwszym kwartale wyniosły 298,5 mln zł, o 59 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 24,6 proc.). Przychody Radia ZET (Eurozet) podskoczyły o 12,7 mln zł (7,2 proc. w górę), do 190,3 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe tych dwóch rozgłośni wyniosły w sumie 488,8 mln zł i stanowiły ponad połowę (51,3 proc.) wartości całej reklamy radiowej.
>>> Eska na czele sieci radiowych, do góry ZET Gold i Rock Radio (dane z 7 lat)
Najwyższe wzrosty cennikowych przychodów z reklam osiągnęły stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła o 37,4 proc. więcej niż rok wcześniej (13,7 mln zł w górę - z 36,6 do 50,3 mln zł), a Jedynka - o 58 proc. więcej (10 mln zł w górę - z 17,2 do 27,2 mln zł).
Wpływy reklamowe TOK FM (Grupa Radiowa Agory) zwiększyły się o 16,1 proc. (2,4 mln zł w górę), Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) - o 29,3 proc. (3,1 mln zł w górę), a radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory) - o 21,2 proc. (2,1 mln zł w górę).
Eska Wrocław zanotowała wzrost o 7,1 proc. (825 tys. zł w górę), a Eska Poznań (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) - spadek o 5,6 proc. (684 tys. zł w dół).
Z kolei VOX FM (też należące do Grupy Radiowej Time) zarobiło z reklam aż o 21,1 proc. (czyli o 2,8 mln zł) mniej niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).
>>> Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w największych miastach
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III.2013 | I-III.2014 |
RMF FM | 239 509 120 zł | 298 519 195 zł |
Radio ZET | 177 579 395 zł | 190 310 785 zł |
Program III Polskiego Radia | 36 572 320 zł | 50 265 430 zł |
Program I Polskiego Radia | 17 228 060 zł | 27 220 980 zł |
TOK FM | 15 008 890 zł | 17 429 780 zł |
Eska Warszawa | 10 464 280 zł | 13 535 900 zł |
Eska Wrocław | 11 665 328 zł | 12 490 528 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 9 865 636 zł | 11 955 948 zł |
Eska Poznań | 12 270 180 zł | 11 585 948 zł |
VOX FM | 13 292 600 zł | 10 492 740 zł* |
monitorowane stacje razem | 807 471 983 zł | 951 919 153 zł |
*dane Eski Rock |
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio i RMF FM dużo więcej z reklam, VOX FM mniej niż Eska Rock (TOP 10)
- z wyrazami najszczerszej pogardy dla grupy radiowej TIME od pozawarszawskich słuchaczy uśmierconej Eski Rock.