Polski Business Insider ma być przystępny, a nie branżowy. Wystartuje w maju
Przygotowywana przez Grupę Onet-RASP polska wersja serwisu Business Insider ma wyróżniać się przystępnym sposobem opisywania gospodarki oraz autorskimi treściami wideo. Witrynę, która ma wystartować w maju, będzie redagował kilkunastoosobowy zespół kierowany przez Łukasza Grassa.
Prawa do wydawania Business Insidera Grupa Onet-RASP uzyskała jesienią ub.r., po tym jak serwis został za 343 mln dolarów kupiony przez Axel Springer (wcześniej do uruchomienia jego polskiej wersji przygotowywała się Agora). Do tej pory poza USA wystartowało osiem wersji serwisu, przy czym tylko jedną w języku innym niż angielski - w listopadzie ub.r. w Niemczech.
W środę poinformowano, że redaktorem naczelnym polskiego Business Insidera będzie Łukasz Grass, który w ostatnich paru latach prowadził różne programy telewizyjne w TVP i Polsacie, a wcześniej był m.in. zastępcą redaktor naczelnej radia TOK FM i prezenterem TVN24.
- W polskim Business Insiderze postawimy na kilka obszarów. Oprócz najważniejszych informacji z Polski i świata mocno będziemy rozwijać tematykę nowych technologii, motywacji i samodoskonalenia, będziemy też proponować materiały z szeroko rozumianego lifestylu, zwłaszcza dotyczące realizacji własnych pasji - zapowiada Grass w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. - Będziemy o tym wszystkim mówić w bardzo przystępny sposób, tak żeby osoby, które nie są z wykształcenia ekonomistami, również otrzymywały u nas najważniejsze informacje ze świata biznesu - dodaje.
Redakcja serwisu będzie liczyć kilkanaście osób. - Część jest już zatrudnionych - informuje Grass, przy czym nie chce na razie podać nazwisk.
W polskim Business Insiderze będą publikowane przetłumaczone teksty z innych wersji serwisu. Nie wiadomo jeszcze, jaką część wszystkich treści będą one stanowiły.
- Będziemy też stawiać na doskonałej jakości content wideo. Na wielu portalach internetowych, również w Polsce, widać, jak bardzo niektóre produkcje są wzorowane na jakości i formie proponowanej przez Business Insidera - zapowiada Łukasz Grass. Dziennikarz będzie prowadził własny cykl wideo.
Przedstawiciele Grupy Onet-RASP nie informują na razie, kiedy wystartuje polska wersja Business Insidera. Według nieoficjalnych doniesień ma to nastąpić w maju.
Business Insider będzie kolejnym serwisem gospodarczym Grupy Onet-RASP. Cztery lata temu firma uruchomiła witrynę Biznes.pl, wydaje też stronę magazynu „Forbes” i sekcję Biznes.onet.pl. Dyrektorem pionu biznesu i finansów w firmie został właśnie Roman Młodkowski.
W grudniu ub.r. strony Grupy Onet-RASP z kategorii biznesu, finansów i prawa zanotowały 5,1 mln realnych użytkowników i 75,7 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).
Dołącz do dyskusji: Polski Business Insider ma być przystępny, a nie branżowy. Wystartuje w maju